بررسی مزایا و معایب شغل کارمند اداری در ایران

تاریخ ارسال : 1401/03/03

شغل کارمند اداری و دفتری چه مزیت ها و معایبی دارد؟

شغل کارمند اداری چه مزایا و معایبی دارد؟

این شغل هم مانند هر شغل دیگری، مزایا و معایب خاص خود را دارد. بنابراین هر فرد با توجه به شرایط و علاقه‌مندی خود می‌تواند نسبت به مزایا و معایب آن این شغل را انتخاب کند یا به فکر انتخاب شغل دیگری باشد.

از مزایای این شغل می‌توان به امنیت شغلی، میزان ساعت کاری معین، داشتن حقوق و بیمه اشاره کرد. در رابطه با معایب آن نیز، برخی افراد ممکن است نسبت به چالش‌هایی که یک کارمند با آن روبرو می‌شود حس خوبی نداشته باشند. به عنوان مثال یکنواخت بودن شغل یا با توجه به مشخص بودن وظایف، عدم پذیرش مسئولیت جدید برای بسیاری از افراد سخت و طاقت‌فرسا است. در واقع از این که هر روز بخواهند یک سری امور اداری را به صورت روتین انجام دهند و در ازای آن به طور ماهانه حقوق معینی را دریافت کنند، احساس رضایتمندی ندارند. چنین افرادی این که کارفرمای خود باشند و با کار و تلاش بیشتر بتوانند میزان دستمزد بیشتری دریافت کنند را به این شغل ترجیح می‌دهند.
در شغل کارمندی زمان شروع به کار و ترک محل کار، ساعت مشخصی دارد و فرد اجازه ندارد هر زمان که خواست شروع به کار کند. بنابراین می‌توان گفت برای افرادی که رابطه خوبی با نظم در کارها و وقت شناسی ندارند، این شغل معایب بسیاری خواهد داشت.

همه چیز در مورد رشته مهندسی فناوری اطلاعات (IT) و بازار کار آن

تاریخ ارسال : 1401/03/03

هر آنچه که در رابطه با رشته مهندسی فناوری اطلاعات (IT) لازم است بدانید، از معرفی رشته تا بازار کار آن

در رابطه با رشته مهندسی فناوری اطلاعات (IT) چه میدانید؟

به طور کلی رشته مهندسی فناوری اطلاعات، یکی از رشته‌های نوین در جامعه است که از طرفداران بسیاری در بین جوانان برخوردار است. این رشته تلفیقی از رشته‌های مختلف مدیریتی، مخابرات، رباتیک و کامپیوتر است که ماهیتی میان رشته‌ای دارد. در رشته‌ی مهندسی فناوری اطلاعات، بسیاری از علوم کاربردی مربوط به رشته‌های ذکر شده پوشش داده می‌شود.
با توجه به اهمیت شغل مهندس فناوری اطلاعات در جامعه، در این مقاله تصمیم گرفتیم، به معرفی رشته مهندسی فناوری اطلاعات، مهارت‌های موردنياز و بازار کار آن بپردازیم. خوشحال می‌شویم تا پایان ما را همراهی کنید.

مهارت های موردنیاز برای ورود به رشته مهندس فناوری اطلاعات

رشته مهندس فناوری اطلاعات، با توجه به ماهیتی که دارد، بیشتر جنبه عملی دارد. در واقع جهت استخدام کارشناس IT، نباید تنها به گذراندن دوره‌های تئوری تحصیلات دانشگاهی فرد اکتفا کرد. برای اینکه بتوان در این رشته موفق بود و شغل موردعلاقه خود را به دست آورد، نیاز است در کنار گذراندن دوره‌های تئوری آموزشی، به دنبال کسب مهارت‌های تجربی مختلف نیز بود.
با بهره‌گیری از مهارت‌های مختلف ارتباطی، مدیریتی، اداری، مهارت‌های تحلیلی، سازمانی و مهارت‌های فنی، امکان استخدام رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات بیشتر می‌شود.

گرایش های رشته مهندس فناوری اطلاعات

رشته مهندس فناوری اطلاعات یا IT مانند بسیاری از رشته‌های دیگر، در مقطع کارشناسی گرایشی ندارد. گرایش‌های این رشته در مقطع کارشناسی ارشد، بر اساس نوع دانشگاه متفاوت است. در واقع تغییرات گرایش‌ها در دانشگاه‌های مختلف، به عواملی مانند هیئت علمی، سابقه‌ی پژوهشی و حوزه تخصصی دانشکده بستگی دارد. 
به طور کلی داوطلبان علاقه‌مند به این رشته می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد در 6 گرایش مختلف، تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه‌های مختلف ادامه دهند.
گرایش‌های رشته مهندس IT در مقطع کارشناسی ارشد به صورت زیر هستند:

  1.  تجارت الکترونیکی
  2. مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی
  3. سیستم‌های تکنولوژی اطلاعات(ITS)
  4. سامانه‌های شبکه‌ای 
  5. معماری سازمانی
  6. سیستم‌های چندرسانه‌ای 

ادامه تحصیل در رشته مهندسی فناوری اطلاعات

امکان ادامه تحصیل برای دانشجویان رشته مهندس فناوری اطلاعات تا مقطع دکترا وجود دارد. با بالا رفتن سطح تحصیلات خود در این رشته می‌توان امکان استخدام در سازمان‌های مختلف تجاری و الکترونیکی را بالا برد. برای اطلاع از آگهی‌های استخدام مهندس فناوری اطلاعات می‌توانید به سایت ایران استخدام مراجعه کنید.

دروس تخصصی رشته مهندسی فناوری اطلاعات

دروس تخصصی رشته مهندس IT نیز به صورت مهندس فناوری اطلاعات، مبانی فناوری اطلاعات، برنامه‌ریزی استراتژی IT، تجارت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، مدیریت و کنترل پروژه‌های IT، محیط‌های چندرسانه‌ای و پروژه IT و کارآموزی هستند.​​​​​​

بازار کار و آینده شغلی رشته مهندس فناوری اطلاعات

رشته مهندس IT، یک رشته چند ماهیتی است، ازاین‌رو می‌توان گفت افراد تحصیل کرده در این رشته به عنوان مهندسان همه فن حریف شناخته می‌شوند. بر این اساس برای شغل مهندس فناوری اطلاعات بازار کار خوبی وجود دارد.
در سایت ایران استخدام می‌توانید آگهی‌های بروز در مورد استخدام مهندس IT را در شرکت‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، شرکت‌های مخابراتی و موسسات تجاری مانند بانک‌ها و دیگر سازمان‌های مالی و اعتباری مشاهده کنید.

جمع بندی

شغل مهندس فناوری اطلاعات از جمله شغل‌های مدرنی است که در سازمان‌ها و ادارات مختلفی دیده می‌شود. افراد علاقه‌مند به این رشته می‌توانند پس از پایان یافتن دوره متوسطه خود در رشته ریاضی فیزیک، برای ادامه تحصیل در دانشگاه رشته مهندسی فناوری اطلاعات یا IT را انتخاب کنند.

معرفی کاریابی مجازی ایران استخدام

تاریخ ارسال : 1401/03/02

خدمات کاریابی مجازی ایران استخدام برای کارفرمایان و کارجویان

ایران استخدام یکی از بهترین و با سابقه ­ترین سایت­های کاریابی در ایران به شمار می­رود. این سایت بسیار قدرتمند بوده و در بازه زمانی فعالیت خود افراد زیادی به آن پیوسته و توانسته­ اند به اهداف کاری خود برسند. شما برای مراحل استخدام، درج آگهی استخدام، رزومه سازی و... می­توانید از این پلتفرم استفاده کنید.

خدمات وامکانات برای کارجویان و کارفرمایان

با افزایش نقش اینترنت در زندگی مردم، پیدا کردن فرصت­های شغلی مناسب آسان­تر شده است. سایت کاریابی مجازی ایران استخدام یکی از ابزارهایی است که با استفاده از آن می­توان به بهترین فرصت ­های شغلی دست یافت. در این سایت علاوه بر اخبار وآگهی های استخدام و فرصت های شغلی(شرکت های خصوصی و سازمان ها و نهاد های دولتی)، می­توانید از نمونه رزومه خام موجود در سایت استفاده کنید تا با ساخت رزومه اطلاعات خود را در اختیار کارفرمایان سراسر کشور قرار دهید.

این سایت همچنین در قالب­ های مختلف وب سایت، شبکه­ های اجتماعی و اپلیکیشن ایران استخدام به کاربران عزیز خدمات ارزنده ارائه می­دهد. یک بخش مهم خدمات این سایت، امکان ثبت نام به صورت رایگان برای تمامی کارجویان و کارفرمایان در سراسر کشور است.

با عضویت در کاریابی ایران استخدام، امکان دسترسی و استفاده از بانک رزومه کارجویان ثبت نام شده در این سامانه برای کارفرمایان و شرکت های معتبر فراهم شده است. کارفرمایان سراسر کشور می­توانند با اعلام فرصت­ های شغلی خود در این پلتفرم، از کارجویان خود دعوت به همکاری کنند.

پیشنهاد میکنیم آگهی های استخدام تهران در سایت ایران استخدام را مشاهده نمایید.

معرفی کاریابی مجازه ایران استخدام

کاریابی و جذب نیرو با راحت ­ترین روش

پیدا کردن شغل مناسب برای جویندگان کار و پیدا کردن نیروی کار ماهر برای کارفرمایان یکی از دغدغه­های اصلی است. در این راستا دسترسی به بهترین ابزار و امکاناتی که بتواند بهترین عملکرد را برای جذب نیروهای مورد نیاز کارفرمایان ارائه دهد، بسیار کاربردی به حساب می­آید.

در گذشته جویندگان کار برای یافتن شغل مورد نیاز خود در صفحات روزنامه­ ها و مجلات مختلف جستجو می­کردند که به دلیل سختی و منسجم نبودن درخواست­ها و افزایش هزینه­ ها ممکن است روزها و هفته­ ها طول بکشد و برای فرد نتیجه ه­ای هم به همراه نداشته باشد. امروزه با وجود پلتفرم­ هایی مثل ایران استخدام، کیفیت و سرعت کاریابی و جذب نیرو به دلیل گسترش استفاده از اینترنت و دسترسی آسان به گوشی و لپ‌تاپ، بسیار بالاتر از روش‌های سنتی و قدیمی رفته است.

اپلیکیشن ایران استخدام

اپلیکیشن ایران استخدام که در حال حاضر بیش از 100000 کاربر فعال دارد، سعی کرده است تا فرآیند کاریابی را برای کارجویان و کارفرمایان ساده کند و امکاناتی برای افزایش سرعت و صرفه جویی در زمان در اختیار افراد قرار دهد.

هر فرد جویای کاری برای استفاده از این برنامه می­تواند با انتخاب گزینه­ هایی مانند استان، شهر و موقعیت شغلی و اطلاعات مختلف مرتبط با آن آگهی مانند راه ­های ارتباطی با کسب و کار، حقوق و... آگهی مدنظر خود را به راحتی از بین مشاغل موجود انتخاب کند. هر کارفرما با توجه به نیاز کسب و کار خود می­تواند یک آگهی استخدامی با اطلاعات مورد نیاز ایجاد و در بین کاربران و جویندگان کار فعال در اپلیکیشن و سایت منتشر کند.

ایران استخدام، کاربردی­ ترین پلتفرم کاریابی ایران

سایت ایران استخدام دارای محصولاتی مانند انواع کتاب های استخدامی و نمونه سوالات آزمون ها است و کاربران می­توانند برای پیشرفت در رشته و تخصص مورد نظر خود از آن­ها استفاده کنند. این سایت قابلیت جستجوی آگهی­های استخدامی بر اساس مدرک تحصیلی، شهرهای مهم و شرکت­های معتبر را دارد. این قابلیت­ ها این پلتفرم را به بهترین و کاربردی­ ترین پلتفرم کاریابی تبدیل کرده است.

ایران استخدام، بستری مطمئن و کاربردی

ایران استخدام با هدف ایجاد ارتباط مفید بین کارجویان و کارفرمایان در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده است. در این سایت، کارفرمایان، نیروی انسانی مورد نیاز برای کسب و کارشان را آسان‌تر پیدا می‌کنند و جویندگان کار برای پیدا کردن کار موردنظر خود اضطراب کمتری تحمل می­کنند. امکان ساخت رزومه برای کارجویان و اطلاع اخبار وآگهی­ های استخدام و فرصت­های شغلی در این پلتفرم بسیار راحت شده است.


صفحه 24 از 24