چگونه اتوکد کار حرفه ای شویم؟

تاریخ ارسال : 1401/04/04

در این قسمت از ایران استخدام به بررسی شغل اتوکد کار میپردازیم. و در نهایت به این پرسش که چگونه اتوکد کار حرفه ای شویم میپردازیم.

اتوکد کار کیست؟

شغل اتوکدکار یکی از شغل‌های پرجست و جو در ایران استخدام است. این روزها شغل‌های رشته‌های فنی‌ و مهندسی با دنیای نرم‌افزارها گره خورده است. نرم‌افزارها به مهندسین در اجرای دقیق‌تر طرح‌ هایشان کمک می‌کنند. استفاده از این نرم‌افزارها آنقدر تخصصی شده که در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها، افرادی برای کار با این نرم‌افزارها استخدام می‌شوند.

اتوکد چیست؟

در رشته‌های حوزه معماری و نقشه‌کشی نیز از نرم افزار اتوکد استفاده می‌شود. این روزها شرکت‌های زیادی که در این حوزه کار می‌کنند به استخدام اتوکد کار حرفه‌ای می‌پردازند تا طرح‌های معماری و نقشه‌کشی های آنها را پیاده‌سازی کنند. در ادامه با نرم‌افزار اتوکد و بازار کار اتوکدکاران بیشتر آشنا می‌شویم.

چگونه اتوکد کار حرفه ای شویم؟

بدیهی است که برای حرفه‌ای شدن در این شغل باید دانش لازم در زمینه تخصصی کار با نرم‌افزار و دانش مربوط به رشته‌های مرتبط با آن را بدست آوریم. اولین قدم در این مسیر، یادگیری نرم افزار اتوکد از پایه است. این روزها آموزش‌های مقدماتی تا پیشرفته بسیاری از نرم‌افزارها از جمله اتوکد در اینترنت به صورت رایگان موجود است. بخصوص اگر بتوانید از منابع انگلیسی زبان استفاده کنید به حجم بزرگی از اطلاعات در وبسایت‌های رایگان مثل یوتیوب و سایر وبسایت های آموزشی زبان اصلی دسترسی خواهید داشت.
اما نکته مهم این است که تنها یادگیری یک نرم‌افزار به خودی خود کافی نیست. این نرم‌افزارها بخش‌های مختلف و قابلیت‌های متعددی دارند که تنها با کسب تجربه می‌توانید بسیاری از قابلیت‌های آنها را درک کنید. به‌همین‌دلیل نیاز است که از نرم‌افزار به صورت عملی استفاده کنید تا کار کردن با بخش‌های مختلف و قابلیت‌های متفاوت آن را بیاموزید. برای این کار می‌توانید از پروژه‌های ساده با ویژگی‌های ابتدایی شروع کنید و سپس وارد پروژه‌های پیچیده و سه‌بعدی شوید.
در‌صورتی‌که کمی دانش تئوریک درباره حوزه‌های مهندسی داشته باشید می‌توانید به موفقیت بیشتری برسید. مثلا اگر می‌خواهید با اتوکد نقشه ساختمانی طراحی کنید، در‌صورتی‌که با رشته طراحی ساختمان آشنا باشید، فرآیند حرفه ای‌تر شدن شما هموارتر می‌شود و می‌توانید ارتباط بهتری با کارفرما برقرار کنید.

منبع: اتوکد چیست و چه کاربردی دارد؟

چگونه مهندس سخت افزار شویم؟

تاریخ ارسال : 1401/04/02

در این مطلب از ایران استخدام به بررسی مراحل ورود به رشته مهندسی سخت افزار میپیردازیم.

تحصیلات مهندس سخت افزار

تمامی افرادی که در رشته‌های کامپیوتری و الکترونیک تحصیل می‌کنند می‌توانند به کمک مدرک تحصیلی خود و همچنین تجربه و دانش کافی وارد بازار کار استخدام مهندس سخت افزار شوند. به طور کلی اگر که قصد دارید به صورت آکادمیک و دانشگاهی رشته سخت افزار را دنبال کنید می‌توانید به سراغ رشته مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و الکترونیک بروید. خود رشته کامپیوتر دارای زیرمجموعه سخت افزار، نرم افزار، علوم کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات است که بعد از گذراندن دوره کارشناسی می‌توانید مقاطع تحصیلی بالاتر را نیز دنبال کنید.

جهت مشاهده بروز ترین آگهی های استخدام مهندس سخت افزار در تهران و سایر استان های کشور کلیک نمایید.

البته که این روزها چیزی که بیشتر از مدرک در فرآیند پیدا کردن شغل مناسب به کارتان می‌آید، رزومه قوی و همچنین توانمندی‌های کافی هستند. اگر مهارت ها و تحصیلات لازم در این حوزه را دارید اما هنوز رزومه ای برای خود ایجاد نکرده اید، با استفاده از سیستم رزومه ساز رایگان ایران استخدام در کوتاه ترین زمان ممکن و با بالاترین دقت میتوانید رزومه خود را ایجاد و برای کارفرمایان ارسال نمایید. به علاوه اینکه اگر به صورت آکادمیک رشته مهندسی سخت افزار را دنبال نکرده باشید می‌توانید با گذراندن دوره‌های سخت افزاری معتبر شرکت‌های فعال در این زمینه دانش و تجربه کافی بدست بیاورید. به مدرک دانشگاهی و گذراندن چند دوره اکتفا نکنید، شما باید همیشه بروز باشید به این خاطر که این صنعت حتی ثانیه‌ای هم دست از تغییر و پیشرفت برنمی‌دارد.

منبع: https://iranestekhdam.ir/blog

کارشناس تولید چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

تاریخ ارسال : 1401/03/31

متن زیر در مورد مهارت های یک کارشناس تولید است که از جمله مهارت های مفید و کاربردی برای وارد شدن به این شغل می باشد.

متخصصان تولید با یک تیم کار می‌کنند تا از تحویل عالی محصول اطمینان حاصل کنند. آنها دانش زیادی در مورد یک محصول دارند.
شما می توانید برای مشاهده فرصت های شغلی کارشناس تولید کلیک نمایید.

مهارت های یک کارشناس تولید

یک کارشناس تولید، باید گذشته از سطح تحصیلات بالا، واجد برخی از مهارت‌ها باشد. برخی از این مهارت‌ های ضروری عبارت است از:

مهارت بالا در ارتباط با افراد مختلف:
مهارت‌های ارتباطی موثر می‌تواند یک دارایی برای متخصصان تولید پیشرو باشد. یکی از کارکردهای اصلی کارشناس تولید ممکن است ارتباط با سایر اعضای شرکت همچون تیم بازاریابی، مشتریان بالقوه و تیم فروش باشد. این مهارت مستلزم آن است که کارشناس تولید در برخی از مواقع پیشنهاداتی را با همفکری سایر گروه‌ها، در راستای بهبود تولید ارائه دهند. ارتباطات مهم است تا متخصصان بتوانند به طور دقیق تجارت خود را نشان دهند و با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند.

قدرت تحلیل بحران‌ها و عوامل تاثیرگذار بر تولید:
همچنین یک کارشناس تولید، معمولاً مدت کوتاهی پس از استخدام با رهبران و مدیران شرکت ملاقات می‌کند تا نقاط قوت و ضعف سازمان را ارزیابی کند. علاوه بر ارجاع به اسنادی که منعکس کننده سود، زیان و سرمایه گذاری هستند، متخصص معمولاً به شدت به صراحت رهبران شرکت متکی است. برای شناسایی دقیق مشکلات و پیشنهاد راه‌حل‌ها، او معمولاً باید از همه زمینه‌های بحران اعم از مستقیم و غیرمستقیم آگاه باشد.

تسلط به نرم افزار CRM:
در حالی که همه مشاغل تولیدی به آموزش گسترده در توسعه نرم افزار یا فناوری اطلاعات نیاز ندارند، اما بهتر است یک کارشناس تولید؛ در زمینه فناوری‎های دیجیتال و سیستم‎های دیجیتال، تخصص لازم را داشته باشد. چنانچه بسیاری از شرکت‌های تجاری (B2B) به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) تکیه می‌کنند تا به آنها در مدیریت تعاملات و تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتری کمک کند. داشتن درک کلی از نرم افزار CRM می‌تواند به متخصصان تولید اجازه دهد تا برنامه‌هایی را که شرکتشان برای ردیابی و تجزیه و تحلیل تولید استفاده می‌کند، هدایت کنند.

سخن نهایی

گذشته از این، بسیاری از مشاغل ناکارآمد را می‌توان در ارتباطات شفاهی و کتبی ضعیف و مبهم بین کارکنان جستجو کرد. به گفته یک کارشناس تولید، مدیریت و کارکنان اغلب بدون اطلاع مدیریت در حال تلاش برای رسیدن به اهداف مختلف هستند.

منبع: ایران استخدام

شغل پذیرشگری مناسب چه کسانیست؟ (بررسی تیپ های شخصیتی)

تاریخ ارسال : 1401/03/31

اگر شما هم علاقه مند به کار در هتل میباشید و میخواهید به عنوان پذیرشگر استخدام شوید خواندن این مطالب را از دست ندهید.

ویژگی های شخصیتی کارمند پذیرش
اگر جز افراد برونگرا هستید و از ارتباط با دیگران لذت می‌برید و البته به محیط سازمان‌ها، کلینیک‌ها، شرکت‌های خدماتی، انواع هتل و کار در آن‌ها علاقمند هستید، شغل رزویشن و پذیرشگر کاملاً مناسب شماست. اگر شما هم علاقه مند به استخدام در هتل و ... هستید. پیشنهاد میکنیم آگهی های استخدام پذیرشگر و رزرویشن در سایت ایران استخدام را در این قسمت مشاهده نمایید.

کارمند موفق رزرویشن و پذیرشگر در تعامل با دیگران، با شخصیت، دوستانه و مؤدب است. به عنوان یکی از اعضای کلیدی، کارمندان پذیرش باید ظاهری آراسته و مرتب داشته باشند. آن‌ها باید توانایی هماهنگ کردن و ارائه خدمات عالی به مشتریان و مراجعان را داشته باشند.
در واقع باید پاسخگوی نیاز و درخواست‌های مراجعان باشند و بتوانند به بهترین شیوه ممکن مشکلات آن‌ها را رفع کنند.
هنگام بروز مشکل و یا خللی در کار باید کاملاً صبور و آرام باشند. هنگامی که فردی از مراجعان از آن‌ها انتقاد می‌کند و یا در مواردی برخوردی بی‌ادبانه دارد، نیروی پذیرش باید بتواند آرامش خود را حفظ کرده و در کمال متانت و خونسردی، شرایط را مدیریت کند.

منبع: بررسی بازارکار و مهارتهای شغل پذیرشگر و رزرویشن

بارزترین تفاوت کارشناس بازرگانی داخلی و خارجی

تاریخ ارسال : 1401/03/30

در این نوشته می خواهیم تفاوت هایی را که میان بازرگانی داخلی و خارجی هست را بیان کنیم.

همانطور که می دانید جذب کارشناس بازرگانی در دو شاخه کارشناس بازرگانی خارجی، کارشناس بازرگانی داخلی صورت می گیرد، این دو شاخه دارای تفاوت‌های عمده ای هستند که می توان آن‌ها را در موارد زیر دسته بندی کرد:
حوزه فعالیت:
بازرگانی داخلی در داخل مرزهای یک کشور انجام می‌شود ولی در بازرگانی خارجی خریدار و فروشنده در کشورهای مختلف قرار دارند.

واحد پول:
در بازرگانی داخلی واحد پول ارز رایج کشور بوده و کار با آن آسان است اما در بازرگانی خارجی واحدهای پول مختلف بوده و تغییر در نرخ تبدیل ارز می‌تواند سودآوری کسب‌وکار را تحت‌تأثیر قرار دهد.

سیاست‌ها و مقررات:
کسب و کارهایی که تجارت خود را بصورت خارجی و بین‌المللی انجام می‌دهند، با سیاست‌ها، مقررات، مالیات‌ها و ممیزی‌های مختلفی از طرف کشورهای مختلف روبرو می‌شوند.

کارشناس بازرگانی

بازار هدف و مشتریان:
تحقیقات بازار و مطالعه نیازهای مشتریان در بازرگانی داخلی بسیار راحت‌تر است اما دسترسی به افراد خارجی و بررسی بازرها و رفتارهای آن‌ها کار دشواریست.

لجستیک و حمل و نقل:
مبادله‌ی کالا با کشورهای خارجی می‌تواند ریسک‌های زیادی نیز در زمینه حمل و نقل و لجستیک داشته باشد. به‌عنوان مثال چالش‌های مربوط به قوانین اینکوترمز می‌تواند مشکلاتی را برای صادرکنندگان و واردکنندگان به همراه داشته باشد.

برگرفته از: معرفی شغل کارشناس بازرگانی


صفحه 16 از 24