مهارت های اصلی کارشناس بیمه

تاریخ ارسال : 1401/04/12

در این مطلب از ایران استخدام قصد داریم شما را با مهارت های کارشناس بیمه آشنا کنیم.

مهارت‌های یک کارشناس بیمه

کارفرمایانی که در زمینه جذب کارشناس بیمه به درج آگهی میپردازند، معمولا داشتن برخی مهارت ها را که ممکن است شامل موارد زیر باشد در شرایط احراز این ردیف شغلی قرار می دهند:

1 - کارشناس بیمه باید اطلاعات بیمه‌گذار را در نرم‌افزارهای بیمه‌ای ثبت کند پس فردی که به عنوان کارجو به دنبال این شغل است باید مهارت کار با کامپیوتر در سطح قابل قبولی را داشته باشند. او باید بر ICDL و کار با اینترنت تسلط کافی داشته باشد.

2 - داشتن روابط عمومی خوب یکی از ویژگی‌های اصلی یک کارشناس بیمه است. او با اقشار مختلف جامعه در ارتباط است و درعین‌حال با همکاران خود نیز تعامل زیادی دارد پس داشتن رفتار مناسب اهمیت زیادی دارد. دراین‌بین آشنایی با اصول روانشناسی برای برخورد برای افراد مختلفی که در شرایط متفاوت هستند نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

3 - کارشناس بیمه باید فردی جزئی‌نگر باشد. این شغل با جزییات زیادی همراه است و در همه مراحل از زمانی که بیمه‌گزار بیمه می‌شود تا زمانی که بخواهد پوشش بیمه‌ای خود را از شرکت دریافت کند ، در همه این مراحل لازم است که کارشناس بیمه به جزییات توجه کافی داشته باشد. مثلاً بیمه بدنه یک اتومبیل را در نظر بگیرید که کارشناس بیمه در هنگام انجام بیمه باید به سن خودرو، سن مالک، سابقه جرائم رانندگی او و حتی سوابق بیماری‌های مختلف فرد توجه کند و در هنگام پرداخت خسارت نیز می‌بایستی به نحوه تصادف، مقصر بودن و همه عوامل مؤثر بر تصادف توجه کافی داشته باشد.

مطلب مرتبط: شغل کارشناس بیمه مناسب چه کسانیست؟

4 - با توجه به همه مواردی که در بالا گفتیم باید بگوییم مهارت تصمیم‌گیری یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که یک کارشناس بیمه باید داشته باشد. او باید با توجه به شرایط موجود و فاکتورهای مختلف آن درباره میزان پوشش بیمه‌گزار و میزان تعهد شرکت بیمه به او تصمیم بگیرد.

5 - در کنار مهارت تصمیم‌گیری، مهارت تحلیل مسائل نیز اهمیت زیادی دارد. کارشناس بیمه باید بتواند با توجه به اطلاعات مختلفی که دریافت می‌کند از همه آن‌ها به یک جمع‌بندی درست برسد.

منبع: https://iranestekhdam.ir/blog

سه نکته مهم در مورد کارشناس خزانه

تاریخ ارسال : 1401/04/12

متن ارائه داده شده درمورد کارشناس خزانه شامل مکان های استخدام کارشناس خزانه، نحوه فعالیت و میزان درآمد است که کمک های زیادی به اطلاعات شما می کند.

مکان های استخدام کارشناس خزانه
کارشناس خزانه می‌تواند در امور خزانه‌داری شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب و کارهای مرتبط مشغول به کار شوند. جهت اطلاع از شرکت‌ها، مجموعه ها و سازمان هایی که به کارشناس خزانه نیاز دارند می‌توانید، آگهی های استخدام خزانه دار در کرج (البرز) و سایر استان های کشور را در سایت ایران استخدام مشاهده نمایید.

نحوه فعالیت کارشناس خزانه
کارشناس خزانه معمولا به صورت حضوری و تمام وقت به مدیریت خزانه می‌پردازد. البته برخی از خزانه‌داران بسته به توافق خود با کارفرما می‌توانند فعالیت پاره وقت نیز داشته باشند. اما از آنجا که این شغل، به دلیل سروکار داشتن با امور مالی شرکت‌ها، حساسیت بالایی دارد، بیشتر کارشناسان خزانه ترجیح می‌دهند به صورت تمام وقت فعالیت داشته باشند. در رابطه با شکل دورکاری این فعالیت نیز همه چیز بستگی به میزان فعالیت‌های شرکت و توافق کارفرما و کارشناس دارد.


برخی از کارفرمایانی که در سایت ایران استخدام درج آگهی کرده اند، به دنبال استخدام خزانه دار پاره وقت میباشند.

میزان درآمد کارشناس خزانه
از آنجا که شغل کارشناس خزانه تا حدودی به کار حسابداری شباهت دارد، می‌توان حقوق این دو شغل را نزدیک به یکدیگر دانست. با این حال در مورد شغل کارشناس خزانه نیز همه چیز بستگی به نوع شرکت، میزان فعالیت‌ها و توافق طرفین دارد. برای اطلاع از میزان حقوق خزانه دار پیشنهاد میکنیم آگهی های استخدام خزانه دار در شیراز و سایر استان های کشور را مشاهده نمایید.

منبع: ایران استخدام

شخصیت شناسی کارشناس واردات

تاریخ ارسال : 1401/04/11

در این مطلب از ایران استخدام به معرفی شغل کارشناس واردات و شخصیت های مناسب این شغل میپردازیم.

کارشناس واردات کیست؟

واردات در سطوح مختلفی صورت می‌گیرد. به عبارتی سازمان یا نهاد متولی واردات می‌تواند یک ارگان دولتی باشد، یا یک شرکت خصوصی و گاه حتی یک فرد. در واردات بدون شک، کسب سود مهم است، به خصوص برای افراد و نهادهای خصوصی که به دنبال استخدام کارشناس بازرگانی (کارشناس واردات) میباشند.

شخصیت شناسی کارشناس واردات

کارشناس واردات از نظر شخصیتی، باید دارای چند ویژگی شخصیتی باشد. برخی از این ویژگی‌ها عبارت است از:

1 - اجتماعی بودن

همانطور که گفتیم کارشناس واردات باید دارای مهارت ارتباطی قوی باشد. این مهارت از طریق ویژگی اجتماعی بودن، تقویت می‌شود. کارشناسی که قدرت اجتماعی بالایی نداشته باشد، در فنون مذاکره و تعامل موفق نخواهد بود.

2 - داشتن حوصله و انگیزه کافی برای انجام محاسبات

بخشی از کار یک کارشناس واردات به امور حسابداری مربوط است. از این رو، کارشناس باید صبر و حوصله لازم برای انجام محاسبات ریاضی را داشته باشد.

شاید برای شما مفید باشد: معرفی شغل کارشناس واردات

3 - جزئی نگر بودن

کسب موفقیت به عنوان کارشناس واردات، نیازمند آن است که کارشناس دید جزئی‌نگر داشته باشد تا بتواند بر کیفیت محصولات و کالاهای وارد شده نظارت کند.

4 - توانایی کار در خارج از کشور

گاه لازم است کارشناس واردات، روزهای متوالی را در کشورهای خارجی سپری کند تا فرایند واردات را به نحو احسنت انجام دهد. بدون شک این ویژگی، نیازمند انگیزه بالا و داشتن روحیه مسئولیت‌پذیری نیز است.

منبع: بلاگ ایران استخدام

کارشناس پلیمر باید با چه نرم افزارهایی آشنا باشد؟

تاریخ ارسال : 1401/04/09

متن ارائه داده شده توسط ما اشاره به نرم افزارهایی است که هر کارشناس پلیمری نیاز هست با آنها آشنا باشد.

زمینه فعالیت کارشناس پلیمر
دانشمندان پلیمر بیشتر در محیط‌های صنعتی کار می‌کنند. آنها ممکن است بر روی شیمی خالص تمرکز کنند، مسیرهای شیمیایی و خواص مواد را در یک محیط آزمایشگاهی در مقیاس کوچک بررسی کنند که اغلب با مدل‌سازی کامپیوتری پیچیده همراه است. آنها همچنین ممکن است در مقیاس آزمایشی بزرگتر یا ظرفیت تولید در مقیاس کامل کار کنند و از تمرکز مهندسی بیشتر برای کمک به طراحی و بهینه سازی فرآیند تولید پلیمر استفاده کنند.

مطلب مرتبط: معرفی شغل کارشناس پلیمر

نرم افزارهای مورد نیاز کارشناس پلیمر

ASPEN:
ASPEN یک بسته نرم افزاری شبیه سازی فرآیند است که به طور گسترده در صنعت استفاده می شود. با توجه به طراحی فرآیند و انتخاب مناسب مدل‌های ترمودینامیکی، ASPEN از مدل‌های ریاضی برای پیش‌بینی عملکرد فرآیند استفاده می‌کند. سپس می توان از این اطلاعات به صورت تکراری برای بهینه سازی طراحی استفاده کرد.

Moldflow:
این نرم افزار به کاهش عیوب تولید از طریق شبیه‌سازی قالب گیری تزریق پلاستیک کمک می‌کند.

FLUENT ، Pipe Calculator، hysys، VLab نیز از دیگر نرم‌ افزارهای مرتبط با این شغل است.

برای اینکه بتوانید اطلاعات دقیق‌تری پیرامون این موضوع به دست آورید بد نیست به برخی از سایت‌ های استخدامی از جمله ایران استخدام سر بزنید.

منبع: مجله ایران استخدام

چگونه کارشناس شبکه های اجتماعی شویم؟

تاریخ ارسال : 1401/04/08

در این مطلب از ایران استخدام ضمن معرفی شغل ادمین شبکه های اجتماعی بخصوص ادمین اینستاگرام به بررسی بازارکار این شغل نو ظهور میپردازیم.

آیا برای ادمین اینستاگرام شدن تحصیلات خاصی نیاز هست؟

برای اینکه بتوانید به عنوان یک ادمین اینستاگرام مشغول به کار شوید نیاز به تحصیلات دانشگاهی بخصوصی ندارید. این یعنی رشته دانشگاهی به اسم ادمین اینستاگرام وجود ندارد!! در عوض می‌توانید با دنبال کردن و شرکت در ورکشاپ‌ها و دوره‌های یادگیری اصول بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و همچنین در فضای اینترنت به صورت خودآموز بر روی مهارت‌هایتان کار کنید. همچنین برای کسب تجربه می‌توانید مدتی به عنوان کارآموز در مجموعه‌ها و شرکت‌هایی که برای استخدام ادمین اینستاگرام بصورت کارآموزی درج آگهی کرده اند مشغول به کار شوید. پس از آن می‌توانید حتی به صورت دورکاری و کاملا ریموت هم پروژه بگیرید.

میزان حقوق و درامد ادمین اینستاگرام
درآمد حاصل از این موقعیت شغلی کاملا بسته به نوع صفحه‌ای که به کارجو سپرده می‌شود، جنس کسب و کار و در نهایت مدت زمانی که باید در صفحه فعالیت شود کاملا متفاوت است. به طور کلی میزان میانگین درآمد ماهیانه این پوزیشن از 1 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان متغیر است.
از آن جایی که روز به روز به تعداد کسب و کارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی اضافه می‌شود، بنابراین همیشه فرصت‌های شغلی در انتظار شما هستند. بررسی آگهی های استخدام ادمین اینستاگرام در تهران و سایر استانها می تواند به شما کمک کند تا از میزان درآمدی که برای این شغل در نظر گرفته شده است مطلع شوید.

منبع: https://iranestekhdam.ir/blog


صفحه 14 از 24