معرفی شغل کارشناس پلیمر

تاریخ ارسال : 1401/04/08

متنی که در اختیار شما قرار می دهیم معرفی شغل کارشناس پلیمر است که در مورد مدرک و نحوه فعالیت این شغل توضیحاتی ارائه داده شده است.

کارشناس پلیمر چیست؟
کارشناسان پلیمر در رده شغلی دانشمندان مواد قرار می‌گیرند و پلیمر مهمترین ماده‌ای است که با آن سروکار دارند. پلیمرها مولکول‌های شیمیایی با زنجیره بلند هستند که از واحدهای تکرار شونده به نام مونومر تشکیل شده‌اند. پلیمرها معمولاً شامل اتم‌های کربن و هیدروژن هستند و اکسیژن نیز یک جزء رایج است، اما می‌توانند بسیاری از انواع دیگر عناصر را نیز شامل شوند.
شما می توانید برای مشاهده مقاله هایی در مورد علم شیمی و پلیمر کلیک نمایید.
پلاستیک‌ها موادی بر پایه پلیمر هستند. دو اصطلاح پلاستیک و پلیمر از نظر معنی بسیار شبیه به هم هستند، اگرچه پلاستیک‌ها عموماً مواد ساخته دست بشر هستند، در حالی که پلیمرها می‌توانند به طور طبیعی نیز وجود داشته باشند.

مدرک و تحصیلات کارشناس پلیمر
دانشمندان پلیمر معمولاً دارای مدرک در شیمی آلی یا حداقل پیشینه بسیار قوی در این زمینه هستند. آنها عموماً دارای مدرک دکترا هستند، اگرچه برخی از شیمیدانان با مدرک کارشناسی ارشد شروع به کار در صنعت می‌کنند و مهارت‌ها و تحصیلات خود را در حین کار بهبود می‌بخشند.

نحوه فعالیت کارشناس پلیمر
کارشناس پلیمر به دلیل آنکه با ایجاد مواد پلیمری جدید کار دارد، باید به شکل حضوری در مکان‌های مخصوص به آزمایشات و یا فعالیت‌ها، حاضر شود. البته بخش کاوش یا آموزش این حوزه می‌تواند استخدام کارشناس پلیمر بصورت دورکاری را نیز انجام دهد که انتخاب این نوع فعالیت به شرایط کارشناس، محیط و اهداف او بستگی دارد.

منبع: مجله ایران استخدام

چگونه کارشناس آموزش شویم؟

تاریخ ارسال : 1401/04/07

در این مطلب از ایران استخدام قصد داریم به تیپ های شخصیتی کارشناسان آموزش بپردازیم.

چشم انداز شغلی برای حرفه کارشناس آموزش روشن است. چنانچه برخی از کشورها پیش بینی کرده‌اند حوزه آموزش و توسعه در 10 سال آینده 9 درصد رشد کند. البته این آمار را نمی‌توان در مورد ایران نیز صادق دانست. در رابطه با وضعیت این شغل در ایران آمار صحیحی وجود ندارد، با این حال به همان اندازه که کسب و کارها رشد می‌کنند و به استخدام افراد می‌پردازند، قطعا تعداد کارکنان و بحث کارشناس آموزش نیز پررنگ می‌شود. از این رو اگر تمایل دارید وارد این حرفه شوید با ارزیابی تمام عوامل اعم از حقوق، وضعیت بازار کاری، علاقه، مهارت‌ها و شناخت درست از ویژگی‌های شخصیتی خود تصمیم بگیرید که آیا کاندیدای مناسبی برای این حرفه هستید یا خیر.

ویژگی های شخصیتی کارشناس آموزش

  • تفکر خلاق

بسیاری از مدیران آموزشی بر داشتن دانش صنعت تمرکز می‌کنند و اهمیت خلاقیت و نوآوری در تفکر خود را دست کم می‌گیرند. می‌پرسید چرا مهم است؟
تصور کنید: شما در حال برگزاری یک آموزش هستید و از گوشه چشم متوجه خمیازه‌ها می‌شوید و یا افرادی که با تلفن‌هایشان مشغول هستند. اینها نشانه‌های خوبی نیستند. ماژول آموزشی شما ممکن است مملو از اطلاعات ارزشمند باشد، اما اگر تاکتیک‌های ارائه شما به اندازه کافی جذاب نباشد، برنامه شما بی‌اثر تلقی می‌شود.
بنابراین برای اینکه مردم بنشینند و به حرف‌های شما گوش دهند، باید خلاق باشید و روش‌های نوآورانه را بپذیرید. از رسانه‌های غنی مانند ویدئوها، مطالعات موردی، نمونه‌های زنده، فایل‌های GIF و اینفوگرافیک برای ارائه نقطه نظرات خود استفاده کنید. همچنین ایده خوبی است که به جای پایبندی به ارائه یکنواخت پاورپوینت، بازی‌هایی را برای نشان دادن یک نکته در نظر بگیرید.

  • گوش دادن فعال

جدا از اینکه یک ارتباط دهنده قوی هستید، باید گوش دادن فعال را نیز تمرین کنید تا به مردم احساس ارزشمندی و توجه را منتقل کنید گوش دادن به این معنا نیست که فقط حرف کارمندان خود را بشنوید. گوش دادن مؤثر از محل همدلی و شفقت ناشی می‌شود.
وقتی افراد چیزی برای گفتن یا پرسیدن دارند، به طور کامل روی آن گفتگو سرمایه گذاری کنید. در صورت لزوم سؤال بپرسید و در بیان دیدگاه خود عجله نکنید. برای ایجاد یک محیط مساعد و ایجاد احساس راحتی در کارکنان، شنونده صبور باشید.

  • اشتیاق به یادگیری

هرگز نمی‌تواند پایانی برای یادگیری وجود داشته باشد. به عنوان یک کارشناس آموزش، باید اطلاعات خود را به روز نگه دارید و خود را با آخرین اتفاقات در حوزه یا صنعت خود وفق دهید. یک لیست مطالعه داشته باشید، برای خبرنامه‌های آموزشی ثبت نام کنید و برای ملاقات با کارشناسان در رویدادهای مختلف آموزشی شرکت کنید تا بتوانید به طور فعال دانش لازم را کسب کنید.
پذیرش فرهنگ یادگیری مستمر، مهارت‌های شما را نیز بهبود می‌بخشد، دانش شما را گسترش می‌دهد و برنامه‌های آموزشی شما را افزایش می‌دهد. یادگیری مفاهیم جدید به اعتماد به نفس شما می‌افزاید و حس موفقیت را در شما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود در شغل خود بهتر شوید.

منبع: آشنایی با شغل کارشناس آموزش

میزان حقوق و درآمد کارشناس برنامه ریزی

تاریخ ارسال : 1401/04/06

متنی که در اختیار شما قرار داده ایم میزان حقوق و دریافتی یک کارشناس برنامه ریزی است که می تواند اطلااعات کافی را در اختیار شما قرار دهد و وارد این حرفه شوید.

ضرورت برنامه ریزی
وجود یک برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند مسیر موفقیت‌ها را به درستی تعیین کند. این موضوع در سازمان‌ها و در رابطه با کسب و کارها از اهمیت بیشتری برخوردار است. در واقع سازمان یا شرکتی که با حجم گسترده‌ای از فعالیت‌ها و وظایف مواجه است مجبور است برای موفقیت، دست به برنامه‌ریزی گسترده و مناسب بزند.

مطلب مرتبط : بخشی از وظایف کارشناس برنامه ریزی

حقوق و درآمد کارشناس برنامه ریزی
میزان حقوق و درآمد یک کارشناس برنامه‌ریز بر حسب میزان فعالیت او، نحوه کار کردن و نیز نوع سازمان یا شرکت متفاوت است. معمولا حداقل حقوق تابع حقوق تعیین شده از سوی وزارت کار است. در کنار حقوق، بیمه و پورسانت و سایر مزایا نیز برای افراد در نظر گرفته می‌شود.
در استخدام کارشناس برنامه ریزی بصورت دورکار نیز میزان درآمد، به میزان فعالیت کارشناس و پروژه‌ای که در دست اوست، بستگی دارد. البته در این شکل از کار معمولاً پورسانت، بیمه و سایر مزایا ممکن است به فرد تعلق نگیرد.


در شرایط احراز برخی از آگهی های استخدام کارشناس برنامه ریزی در تهران و سایر استان ها، به میزان حقوق اشاره شده است که شما میتوانید از این طریق اطلاعات لازم را قبل از انتخاب شغل به دست آورید.

سخن پایانی
برخی از ما ممکن است به اقتضای استعدادها و یا علایق خود، مهارت خاصی در این فعالیت داشته باشیم. همین موضوع می‌تواند محک مناسبی برای ما جهت ورود یا عدم ورود به این فعالیت باشد.

منبع: ایران استخدام

شخصیت های مناسب برای شغل کارشناس کنترل کیفیت

تاریخ ارسال : 1401/04/05

در این مطلب از ایران استخدام به بررسی تیپ های شخصیتی مناسب برای شغل کارشناس کنترل کیفیت میپردازیم.

منظور از کنترل کیفیت چیست؟

یکی از جنبه‌های مهم کنترل کیفیت، ایجاد کنترل‌هایی است که به خوبی تعریف شده‌اند. این کنترل ها به استانداردسازی تولید و واکنش نسبت به مسائل کیفی کمک می کند. محدود کردن فضای خطا با مشخص کردن اینکه کدام فعالیت های تولیدی باید توسط کدام پرسنل تکمیل شود، احتمال مشارکت کارکنان در وظایفی را که برای آنها آموزش کافی ندارند، کاهش می دهد.

تیپ های شخصیتی مناسب برای شغل کارشناس کنترل کیفیت

گفته می‌شود بهترین تیپ شخصیتی برای کارشناس کنترل کیفیت تیپ ESTJ است. کسانی که شخصیت ESTJ دارند، رهبران برجسته‌ای هستند، زیرا هدف گرا، متمرکز و ثابت هستند. آنها همچنین دارای مهارت‌های بین فردی و ارتباطی قوی هستند که برای رهبر اجرایی ضروری است. برای یک مدیر ارشد اجرایی، این مهارت‌ها، شامل حفظ کنترل کیفیت، بودجه و الهام بخشیدن مستمر به کارکنان و... است.


با این حال در کنار این تیپ شخصیتی به برخی از خصایص اخلاقی همچون صداقت نیز تاکید می‌شود. صداقت یک ویژگی مهم در یک بازرس کنترل کیفیت است. دلیل تاکید بر این ویژگی اخلاقی آن است که، صنایع تولیدی نسبت به سایر صنایع، به ویژه در آسیای جنوب شرقی، بیشتر مستعد مسائل فساد هستند. تامین کنندگان ممکن است مواد نامرغوبی را جایگزین موادی که برای تولید مشخص شده‌اند قرار دهند. آنها حتی ممکن است ادعاهای نادرستی در مورد صدور گواهینامه یا ایمنی محصول داشته باشند. در میان صنایع موجود نیز صنایع تولیدی بیش از سایرین در معرض مسائل فساد هستند.
هنگامی که یک کارشناس کنترل کیفیت در یک کارخانه کار می‌کند، ممکن است به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت فشار قرار گیرد تا نتایج گزارش نادرست را ارائه دهد. آنها ممکن است چندین بار از یک کارخانه بازدید کنند و به کارکنان کارخانه نزدیک شوند. مهم است که بازرس عینی باقی بماند و به افرادی که در کنار او در کارخانه کار می‌کنند اجازه ندهد بر گزارش آنها تاثیر بگذارند.

منبع

اصول و مهارت های کارشناس خدمات پس از فروش

تاریخ ارسال : 1401/04/05

در این مقاله در رابطه با اصول و مهارت های کارشناس خدمات پس از فروش صحبت می کنیم.

اصول کارشناسی خدمات پس از فروش

  • ارائه سرویس و خدمات مورد نیاز به مشتری در دوره گارانتی و خارج از مدت زمان گارانتی
  • ارائه سرویس و پشتیبانی پیش از فروش به افراد خریدار یا نمایندگان فروش
  • نظارت و پشتیبانی بر نحوه ارائه سرویس و خدمات پس از فروش توسط نمایندگان
  • ارتباط با مشتری و پیگیری شکایت‌های ثبت شده توسط آنان
  • دریافت و تحویل اقالم موجود در انبار واحد خدمات پس از فروش پس از انجام اقدامات لازم
  • تهیه گزارش عملکرد بخش‌های زیر مجموعه
  • نظارت بر گردش مکانیزه کارها و مراحل مربوطه و سعی در نرم افزاری نمودن بیشتر فرآیندها و تلاش برای تطبیق آن‌ها با اصول گواهینامه‌های معتبر
  • تهیه و تدوین صورت گردش مالی واحد خدمات

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول کارشناسی خدمات پس از فروش به اینجا سر بزنید.

مهارت‌های مورد نیاز برای کارشناس خدمات پس از فروش

کارفرمایان برای جذب کارشناس خدمات پس از فروش داشتن برخی مهارت ها را ضروری می دانند که عبارتند از:

  • توانایی حل مسئله برای بررسی و رسیدگی به مشکلات احتمالی مشتریان
  • داشتن مهارت‌های ارتباطی از جمله توانایی برقراری ارتباط با مشتریان و مهارت انجام کار تیمی
  • آشنایی با فنون مذاکره تلفنی و حضوری
  • آشنا به اجزای فنی و جزئیات محصول و نحوه کار با آن
  • مهارت‌های مدیریت بحران و زمان جهت مدیریت شرایط در زمان حل چندین مشکل همزمان
  • آشنا با اصول خدمات‌دهی به مشتری و نحوه تعامل با آن‌ها

صفحه 15 از 24