تحصیلات و ساعت کاری مهمانداران هواپیما در ایران

تاریخ ارسال : 1401/03/23

در این مطلب قصد داریم شما را با شغل مهمانداری هواپیما و قطار بیشتر آشنا کرده و درباره تحصیلات مهماندار هواپیما و ساعت کاری مهمانداران هواپیما صحبت میکنیم.

چگونه مهماندار هواپیما شویم؟

مهمانداران هواپیما باید حداقل دارای مدرک دیپلم و ترجیحاً مدرک کاردانی یا لیسانس باشند. در برخی از کشورها دوره‌های آموزش مهمانداری نیز به صورت آزاد وجود دارد که می‌تواند معادل مدرک مهمانداری محسوب شود. در ایران رشته مهمانداری نیز در دانشگاه‌ها تعریف شده است و افراد علاقمند می‌توانند با تحصیل در این رشته، در اولویت استخدام قرار گیرند. اما در رابطه با مهمانداری قطار، این شرایط آسان‌تر است و شما می‌توانید با مدرک دیپلم و بالاتر از آن، نسبت به استخدام در این شغل اقدام نمایید.

اگر شما هم دانش آموخته این رشته در دانشگاه میباشید و به دنبال استخدام در ایر لاین های کشور میباشید، جهت مشاهده آگهی های استخدام مهماندار در تهران و سایر استان های ایران به سایت های کاریابی مراجعه نمایید.

ساعت کاری مهماندار هواپیما و قطار چگونه است؟
مهمانداران موظف هستند به صورت حضوری به ارائه خدمات بپردازند. این شغل مستلزم برخورد و تعامل مستقیم مهماندار با مسافران است. بنابراین نمی‌توان شکل دورکار یا آنلاین را برای این شغل متصور شد. ساعات و روزهای حضور نیز با توجه به نوع شرکت‌ها ممکن است متفاوت باشد.

منبع: شغل مهماندار هواپیما و قطار را بهتر بشناسیم

ویژگی ها و تحصیلات کارشناس دیجیتال مارکتینگ

تاریخ ارسال : 1401/03/22

در این مطلب قصد داریم در مورد تحصیلات مورد نیاز کارشناس دیجیتال مارکتینگ و و ویژگی های شخصیتی او صحبت کنیم.

رشته‌های تحصیلی مرتبط با دیجیتال مارکتینگ

در ایران برای کارشناسی دیجیتال مارکتینگ رشته تحصیلی مختص به آن وجود ندارد و حتی برخی از افراد به واسطه تجربه‌ها و مهارت‌هایی که خارج از دانشگاه به دست آورده‌اند در این شغل فعالیت می‌کنند. با این حال رشته‌هایی وجود دارد که تحصیل در آنها شما را برای استخدام در این شغل در اولویت قرار می‌دهد. این رشته‌ها عبارت است از: بازاریابی، مدیریت، برنامه‌نویسی، زبان و ادبیات فارسی، روزنامه‌نگاری، زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی و مدیریت صنایع.
چنانچه فارغ التحصیل رشته هایی که نام برده شد هستید و به دنبال کار در حوزه تحصیلی خود هستید، آگهی های استخدام دیجیتال مارکتینگ را مشاهده نمایید.

ویژگی های شخصیتی کارشناسان دیجیتال مارکتینگ

یک کارشناس دیجیتال باید از نظر شخصیتی و اخلاقی واجد ویژگی‌های زیادی باشد. با این حال در میان ویژگی‌های شخصیتی متفاوت، چند ویژگی مهمتر از بقیه هستند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • خلاقیت
  • سازگاری
  • اعتماد به نفس بالا
  • داشتن روحیه مشارکتی
  • داشتن صبر
  • متعهد و مشتاق بودن
  • با انگیزه بودن
  • داشتن روحیه دیپلماتیک و کارآمد
  • قابل اعتماد بودن

جمع بندی

دیجیتال مارکتینگ، آینده بسیاری از کسب و کارها را تعیین خواهد کرد. البته امروزه هم هیچ بخشی بدون اتخاذ یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مناسب، قادر به ادامه حیات یا رقابت در بازار نخواهد بود. رشد مداوم در کسب و کار بدون پذیرش این ابزار فوق مدرن، برای پیشبرد فروش ممکن نیست. سازمان‌هایی که این ضرورت تجاری را درک کرده‌اند، از نزدیک‌ترین رقبای خود در بازار پیشی می‌گیرند. در حال حاضر بسیاری از نهادهای تجاری وجود بر اساس روش‌های مختلف همچون حضور آنلاین و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شدت در حال رشد هستند. از این رو می‌توان گفت این حرفه جذابیت‌ها و ظرفیت‌های بالایی برای رشد و گسترش خود و همچنین به کارگیری نیروهای مختلف دارد. با توجه به این توضیحات، اگر فکر می‌کنید دیجیتال مارکتینگ همان شغلی است که به دنبالش بودید، با یادگیری حرفه‌های اصلی آن و کسب تجربه رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

منبع: کارشناس دیجیتال مارکتینگ کیست؟

بررسی مزایا و معایب رشته حقوق

تاریخ ارسال : 1401/03/21

در این مطلب قصد داریم به معرفی رشته حقوق و مزایا و معایب آن پرداخته و در مورد مشکلات رشته حقوق نیز صحبت کنیم.

مزایا، معایب و مشکلات رشته حقوق

رشته حقوق از رشته‌های مهمی است که به روابط افراد اجتماعی باهم، روابط افراد با دولت و حتی روابط خانوادگی و شخصی آن‌ها مربوط می‌شود. این رشته یکی از پرطرفدار ترین و پردرآمد ترین رشته ها در ایران است. سالانه افراد زیادی از طریق کنکور سراسری وارد این رشته میشوند. رشته حقوق مزایای خوبی دارد اما در کنار آن با معایبی نیز همراه است.

جهت مشاهده فرصت های شغلی رشته حقوق از جمله استخدام وکیل به کاریابی های مجازی مراجعه نمایید.

ازجمله مزایای این رشته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. موقعیت اجتماعی خوب
  2. درآمد مناسب
  3. امکان ادامه تحصیل تا مقاطع بالا
  4. گستردگی حوزه فعالیت و شغل

اما در مورد معایب این رشته می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم

  1. وجود حجم بالای فارغ‌التحصیلان و بازار به‌ شدت رقابتی
  2. قرار گرفتن در فضای احساسی و روانی خشن مثل مواجهه با افراد جنایت‌کار و نظایر آن
  3. امکان لزوم سفرهای طولانی‌مدت و دوری از خانواده
  4. حساسیت شغلی بالا و زیاد بودن استرس در محیط کار
  5. نداشتن ساعت کاری مشخص

برگرفته از: مجله ایران انجمن

فرصت های شغلی و درآمد مهندس صنایع

تاریخ ارسال : 1401/04/02

در این مطلب به فرصت های شغلی، نحوه استخدام و درآمد مهندس صنایع پداخته ایم.

فرصتهای شغلی برای مهندسین صنایع
مهندسی صنایع شغل تطبیق پذیر و پر درآمدی است و همچنین زیر شاخه‌های کاربردی زیادی دارد. 
شما با انتخاب هر کدام از این زیر شاخه‌ها به شغل مناسبی دست خواهید یافت. مهندسان صنایع در طیف وسیعی از انواع محیط‌ ها از دفاتر گرفته تا تنظیمات که وظیفه بهبود آنها را برعهده دارند، کار می‌کنند. طیف گسترده‌ای از مهارت‌های مورد استفاده مهندسین صنایع به این معنا است که آنها می‌توانند در هر دو بخش مدیریت و فنی کار کنند‌.
 انتظار می‌رود که در چند دهه‌ی آینده با توجه به رقابتی بودن بازار و نیاز به مهندسین صنایع در مراکز خدماتی و تجاری و شرکت‌های اداری فرصت‌های شغلی زیادی برای مهندسین صنایع خلق شود.

مهندس صنایع

استخدام مهندس صنایع 
حوزه کاری مهندسی صنایع بسیار گسترده است و فرد می‌تواند در هر حوزه‌ای که بخواهد مطابق با مدرک تحصیلی خود شروع به کار کند. مهندس صنایع به منظور کاهش اتلاف وقت، پول، مواد و انرژی با ساده‌ترین رویه‌ها تلاش می‌کند. به عبارتی دیگر برای مشخص کردن، پیش بینی و ارزیابی نتایج از فرآیندها و سیستم‌ها از ساده‌ترین روش‌ها استفاده می‌کند. 
مهندسی صنایع برای تولیدکنندگان و کاربران بسیار مهم است. مهندسان صنایع با استفاده از ساده‌ترین شیوه‌ها، فرآیندها و طرح‌ها را بهبود می‌بخشند تا عملکرد و کیفیت کارها را کارآمدتر کنند. 
جذب و به کارگیری مهندس صنایع برای تمام مشاغلی که نیاز به پیشرفت و توسعه دارند، ضروری است. 

درآمد مهندس صنایع چقدر است؟
در ایران برای درآمد مهندسی نمی‌توان مبلغ مشخصی را اعلام کرد اما با توجه به این مسئله که رشته‌ی مهندسی صنایع یکی از رشته‌های دانشگاهی است که متقاضی زیاد دارد انتظار می‌رود که در سال‌های آتی درآمد مهندسین صنایع بیشتر شود. درآمد هر یک از زیر شاخه‌های مهندسی صنایع بسته به دانش و وظایف مهندس متغیر است. مهندسین می‌توانند به صورت آزاد یا پروژه‌ای در مراکز تجاری و صنعتی و سایر شرکت‌ها فعالیت کنند و دستمزد دریافت نمایند.

منبع: ایران انجمن

درآمد و حقوق مهندس عمران در ایران

تاریخ ارسال : 1401/03/17

در مطالب قبلی به معرفی رشته و شغل مهندس عمران پرداخته شد. در رابطه با مهارت های یک مهندس عمران صحبت و در نهایت بازار کار و شرایط استخدام مهندس عمران در ایران بررسی شد. در این مطلب قصد داریم شما را با میزان حقوق و درآمد مهندس عمران آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

حقوق و درآمد مهندس عمران

بازار کار مهندس عمران در ایران بسیار خوب بوده و فارغ التحصیلان این رشته پس از کسب مهارت‌های لازم، می‌توانند دور‌ه‌ای را به عنوان کارآموز تجربه‌های لازم را کسب کرده و سپس شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. در حالت کلی می‌توان گفت، آینده شغلی مهندسی عمران بسیار خوب و گسترده می‌باشد.

مهندسی عمران جز مشاغلی است که افراد می‌توانند در شرکت‌های مختلفی از جمله دولتی، خصوصی و کسب و کار خودشان مشغول به کار شوند. همین موضوع تنوع در محل کار نیز سبب شده است تا رقم دقیقی درباره‌ی حقوق و درآمد مهندسی عمران در دسترس نباشد. در شرکت‌های دولتی حقوق داده شده بر طبق قانون کار بوده و در شرکت‌های خصوصی نیز مهندسان عمران بر اساس توافقی که با کارفرما خواهند داشت، حقوق مشخصی دریافت می‌کنند. البته مهندسانی که کسب و کار و شرکت عمرانی خود را تاسیس کرده‌اند، بر اساس پروژه‌ها و کارهایی که انجام می‌دهند، درآمد متفاوتی خواهند داشت. بررسی حقوق مهندس عمران در کشورهای دیگر نیز نشان میدهد که این شغل دارای حقوق متوسط و بالا در بین سایر مشاغل است.


صفحه 19 از 24