بارزترین تفاوت کارشناس بازرگانی داخلی و خارجی

تاریخ ارسال : 1401/03/30

در این نوشته می خواهیم تفاوت هایی را که میان بازرگانی داخلی و خارجی هست را بیان کنیم.

همانطور که می دانید جذب کارشناس بازرگانی در دو شاخه کارشناس بازرگانی خارجی، کارشناس بازرگانی داخلی صورت می گیرد، این دو شاخه دارای تفاوت‌های عمده ای هستند که می توان آن‌ها را در موارد زیر دسته بندی کرد:
حوزه فعالیت:
بازرگانی داخلی در داخل مرزهای یک کشور انجام می‌شود ولی در بازرگانی خارجی خریدار و فروشنده در کشورهای مختلف قرار دارند.

واحد پول:
در بازرگانی داخلی واحد پول ارز رایج کشور بوده و کار با آن آسان است اما در بازرگانی خارجی واحدهای پول مختلف بوده و تغییر در نرخ تبدیل ارز می‌تواند سودآوری کسب‌وکار را تحت‌تأثیر قرار دهد.

سیاست‌ها و مقررات:
کسب و کارهایی که تجارت خود را بصورت خارجی و بین‌المللی انجام می‌دهند، با سیاست‌ها، مقررات، مالیات‌ها و ممیزی‌های مختلفی از طرف کشورهای مختلف روبرو می‌شوند.

کارشناس بازرگانی

بازار هدف و مشتریان:
تحقیقات بازار و مطالعه نیازهای مشتریان در بازرگانی داخلی بسیار راحت‌تر است اما دسترسی به افراد خارجی و بررسی بازرها و رفتارهای آن‌ها کار دشواریست.

لجستیک و حمل و نقل:
مبادله‌ی کالا با کشورهای خارجی می‌تواند ریسک‌های زیادی نیز در زمینه حمل و نقل و لجستیک داشته باشد. به‌عنوان مثال چالش‌های مربوط به قوانین اینکوترمز می‌تواند مشکلاتی را برای صادرکنندگان و واردکنندگان به همراه داشته باشد.

برگرفته از: معرفی شغل کارشناس بازرگانی

بررسی میزان حقوق و درآمد مهندس کامپیوتر

تاریخ ارسال : 1401/03/30

در این مطلب از ایران استخدام ضمن معرفی کوتاه شغل مهندس کامپیوتر به بررسی میزان حقوق و درآمد مهندس کامپیوتر در چند کشور مطرح جهان میپردازیم.

حقوق و درآمد رشته مهندسی کامپیوتر در ایران و جهان

برخی از ما با آگاهی کمی از نحوه کار خودروها رانندگی می کنیم. دیگران رویای رانندگی با ماشین را بدون اینکه بدانند دقیقاً چگونه نیرو می گیرد، چگونه آنها را از نقطه A به نقطه B می رساند و چگونه آن را در صورت خرابی تعمیر کنند، در سر نمی پرورانند.

دانشجویان مهندسی کامپیوتر نیز همین فلسفه را در مورد کامپیوتر دارند. آنها می خواهند بدانند رایانه ها چگونه کار می کنند و چه کاری می توانند انجام دهند تا آنها را باهوش تر، سریع تر و کارآمدتر کنند.

جهت مشاهده بروزترین آگهی های استخدام مهندس کامپیوتر در تهران و سایر استان های کشور کلیک نمایید.

میزان درآمد مهندسان کامپیوتر

پر واضح است که فارغ‌التحصیلان این رشته در حوزه‌های مختلفی کار می‌کنند و درآمدشان با هم فرق دارد. شخص با ترفیع شغلی و تبدیل شدن به یک مدیر فنی به میانگین درآمد بالاتری هم خواهد رسید. در نتیجه بسته به جایی که کار پیدا می‌کنید، درآمد مناسبی خواهید داشت. بیایید با هم به چند کشور دیگر هم سر بزنیم و ببینیم میانگین درآمد مهندس کامپیوتر در آن سوی آب‌ها چه میزان است؟

  1. کانادا: 81 هزار دلار در سال
  2. استرالیا: 105 هزار دلار در سال
  3. آمریکا: 51 هزار دلار در سال
  4. آلمان: 89 هزار دلار در سال

مهندسان ایرانی علاوه بر اینکه می‌توانند مهاجرت کنند و در خارج از کشور مشغول به کار شوند؛ امکان گرفتن پروژه‌های مختلف از شرکت‌های خارجی در داخل کشور را نیز دارند. در حال حاضر بسیاری از متخصصان این حوزه به شکل فریلنس و دورکار با شرکت‌های خارجی همکاری می‌کنند و درآمد دلاری به جیب می‌زنند!

برگرفته از: آشنایی با رشته مهندسی کامپیوتر

مهندس مکانیک باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

تاریخ ارسال : 1401/03/29

خلاصه ای از مهارت هایی که مهندس مکانیک با استفاده از نرم افزار های اشاره شده در متن زیر آماده کرده ایم و امیدواریم مفید باشد.

همانطور که می دانید یک مهندس مکانیک باید دارای مهارت هایی باشد که وارد حرفه و شغل مورد نظر با درآمد خوب باشد که بخشی از این مهارت ها را در متن پایین اشاره کرده ایم، البته توجه داشته باشید که یادگیری تمام این نرم‌ افزارها الزامی نیست و بسته به فعالیت مهندس مکانیک آشنایی با یک یا چند نرم افزار نیز می‌تواند کافی باشد. شما می توانید برای مشاهده مقاله هایی در مورد مهارت های مهندس مکانیک کلیک نمایید.

مهارت های مهندس مکانیک

SOLIDWORKS:
این یک نرم افزار مدل سازی سه بعدی برای مهندسان و طراحان است که به آنها در ساخت مدل‌های مکانیکی نوآورانه کمک می‌کند. این یک مناسب برای دانشجویان مهندسی مکانیک است که به دنبال ابزاری برای انجام یک نقشه مکانیکی هستند.

UNIGRAPHICS NX:
NX برنامه‌ای است که توسط Simens PLM Software توسعه یافته است که امکان کار بر روی شبیه سازی، تصویر و ساخت را فراهم می‌کند. این یک ابزار پیشرفته CAED برای بهبود طراحی و فرآیند ساخت خودرو است.

NX-CAD:
NX-CAD یکپارچه با سیستم CAD کار می‌کند. می‌تواند با محصولات پیچیده مقابله کند. ویژگی تجزیه و تحلیل بصری تصمیم گیری را بهبود می‌بخشد و زمان توسعه را تا بیش از 30 درصد کاهش می‌دهد.

ابزار CAE یا FEA:
گر می‌خواهید بر مفهوم مهندسی به کمک کامپیوتر (CAE) یا تجزیه و تحلیل المان محدود (FEA) تسلط داشته باشید، ابزارهایی که به کارتان می‌آیند Hypermesh، ANSA Structural، Ansys Workbench، Radioss، LD Dyna و PythonPython هستند.
در حالی که Hypermesh و ANSA Structural برای مش‌بندی استفاده می‌شوند، Ansys Workbench، Radioss و LS Dyna به عنوان حل کننده و Python به عنوان پیش پردازشگر استفاده می‌شوند. همه این ابزارها به طور گسترده در صنعت خودرو استفاده می‌شود.

طراحی و شبیه سازی HEV:
طراحی و شبیه سازی HEV یک بخش کاملاً جدید است و به تعهد و دانش زیادی نیاز دارد. ابزار ضروری برای این بخش، تخصص در متلب و سیمولینک است. MATLAB برای اهداف محاسباتی استفاده می‌شود زیرا شامل حساب دیفرانسیل و انتگرال است و Simulink برای فرآیند شبیه سازی HEV ها استفاده می‌شود.

Working Model، Marc، pro-engineer، Gambit، EdgeCAM، و… نیز از دیگر نزم‌ افزارهای مربوط به مهندسی مکانیک است که آشنایی با آنها می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

سخن نهایی
همانطور که می دانید افراد زیادی هستند که بعد از کسب مهارت های لازم به دنبال موقعیت های کارآموزی هستند و شرکت های بسیاری با استخدام مهندس مکانیک بصورت کارآموز می‌توانند کارهایشان را جلو ببرند و با آموزش نیروهای مورد نیازشان آنها را آماده تر سازند.

منبع: ایران استخدام

4 مهارت اصلی حسابدار

تاریخ ارسال : 1401/03/28

در این مطلب از ایران استخدام به بررسی مهارت های مورد نیاز یک حسابدار حرفه ای میپردازیم.

حسابدار کیست؟

در مطلب قبلی به معرفی شغل حسابدار پرداختیم در این مطلب قصد داریم شما را با مهارت های مورد نیاز یک حسابدار حرفه ای آشنا کنیم. همراه ما باشید.

شغل حسابداری، برخلاف تصور عمومی، فقط جمع آوری اطلاعات مالی و اعداد و ارقام برای مشتریان خود نیست. و برای گرفتن مدرک حسابداری نیازی نیست که فردی نابغه ریاضی باشد. با این حال، به مقدار زیادی از حل خلاقانه مسئله و ارائه برنامه های هدفمند نیاز دارد. کارجویانی که در میان آگهی های استخدامی به دنبال استخدام حسابدار در شرکت های بزرگ میباشند، باید مهارت های کاری و ارتباطی خود را ارتقا دهند. در ادامه به بررسی چند مورد از مهارت های حسابدار میپردازیم.

مهارت های حسابدار کدام اند؟

برای موفق بودن در هر شغلی نیاز به داشتن یک سری مهارت‌های ذهنی و علمی وجود دارد. شغل حسابداری هم از این مساله به دور نیست. شخصی که در این شغل فعالیت می کند باید مهارت های زیر را داشته باشد.

  • یک مهارت‌های ارتباطی

 این مهارت‌ها شامل گفتار، نوشتار، گوش دادن، مشاهده جزئیات، رهبری برنامه‌ها و ... می باشد. یک حسابدار باید بتواند به طور متقابل با طرف مقابل خود ارتباط برقرار کرده تا اطلاعات را به طور دقیق داشته باشد.

  • مدیریت زمان

 شغل حسابداری نیاز به مدیریت زمان برای اولویت بندی ها و همچنین ایجاد تعادل در کارها دارد. شخصی که در این شغل فعالیت می کنند باید بتواند وظایف خود را در زمان مشخص شده به طور کامل انجام دهد. به همین منظور این فرد نیاز به داشتن مهارت مدیریت زمان دارد.

  • مهارت‌های رایانه ای

بیشتر فعالیت‌های حسابدار طبق برنامه های رایانه ای و کامپیوتری انجام می شود. امروزه شرکت‌ها دیگر پذیرای حسابدار بدون داشتن اطلاعات کامپیوتری و برنامه‌های موجود در این زمینه نیستند. اولین و ساده ترین برنامه برای یک حسابدار برنامه اکسل و یا آفیس می باشد. علاوه براین در این رشته برنامه‌های کاربردی دیگر نیز وجود دارد امروزه حتی در آگهی استخدام منشی آشنا به حسابداری نیز مهارت کامل و آشنایی با چنین برنامه‌هایی به چشم می خورد.

  • مهارت ریاضی

یک حسابدار باید از مهارت ریاضی و منطق خوب برخوردار باشد تا بتواند اطلاعات را به خوبی تجزیه وتحلیل کرده و در یک چارچوب و به طور منظم به کارفرما ارائه دهد. کوچک‌ ترین اشتباه در حساب و کتاب یک حسابدار باعث عدم همخوانی اطلاعات شده و ممکن است برای جبران آن نیاز به صرف زمان زیادی باشد.

درمورد مهارت‌های مورد نیاز حسابدار (Accountant skills) بیشتر بخوانید.

برگرفته از: اقتصاد 24

کارشناس شبکه های اجتماعی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

تاریخ ارسال : 1401/03/28

در این مطلب قصد داریم چند تا از ویژگی های مهم یک کارشناس اجتماعی موفق را برایتان برشمریم.

1- کارشناس شبکه اجتماعی باید مهارت آنالیز داده و پیگیری و مانتیورینگ شبکه‌های اجتماعی را داشته باشد:
ادمین های شبکه های اجتماعی باید بتوانند تمامی اطلاعات و نتایج جستجو توسط ابزارها را تحلیل کنند تا مطابق با آن تولید محتوای مفید برای رسانه ها را انجام دهند.

2- کارشناس شبکه های اجتماعی باید تعامل اجتماعی قوی داشته و کمی شوخ طبع باشد:
مدیر شبکه‌های اجتماعی مانند ادمین اینستاگرام، حتماً باید ارتباط اجتماعی داشته باشد و بتواند با کاربران ارتباط خوبی برقرار کند. جدای از این باید حس شوخ طبعی داشته باشد تا بتواند محتوا‌های اینستاگرام مانند کپشن‌نویسی و یا متون استوری‌ها را با اندکی شوخ طبعی تلفیق کند.

3- توانایی شناخت مشتریان هدف و مخاطبان رسانه اجتماعی را داشته باشد:
افراد زیادی در فضای مجازی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها در دسته مخاطبان خاصی قرار می‌گیرند. به منظور شناخت مشتریان هدف و مخاطبان خاص یک کارشناس شبکه های اجتماعی باید بتواند با بررسی و مطالعه مشتریان، مخاطبان هدف در فضای مجازی را پیدا کرده و مطابق با این افراد تولید محتوا کند و یا کلیه فعالیت‌های فضای مجازی خود را در راستای نیاز‌ها، علایق و تمایلات مشتریان هدف انجام دهد. بدین ترتیب می‌تواند تا حدی موفقیت رسانه اجتماعی تحت نظارت و مدیریت خود را تضمین کند.

4- کارشناس شبکه های اجتماعی باید به اصول و روش‌های بازاریابی جاذبه‌ای یا برونگرا مسلط باشد:
به منظور استخدام کارشناس تولید محتوا، استخدام کارشناس شبکه‌های اجتماعی و استخدام ادمین اینستاگرام، باید فردی را انتخاب کنید که تسلط کافی بر روش‌ها و تکنیک‌های انواع بازاریابی خصوصاً بازاریابی دیجیتال داشته باشد. افرادی که به ریزه کاری‌ها و اصول بازاریابی جاذبه‌ای تسلط دارند، می‌توانند از این طریق بسیاری از لید‌ها (مشتریان بالقوه) را تبدیل به مشتری بالفعل کنند.

5- یک ادمین شبکه های اجتماعی باید توانایی تحلیل آمار‌های مورد نیاز را داشته باشد:
موفقیت در بازاریابی دیجیتالی و شبکه‌های اجتماعی به اعداد و ارقام بستگی دارد. یک ادمین شبکه‌های اجتماعی باید توانایی پیگیری محتوا‌هایش را داشته باشد. یعنی توانایی و تسلط کامل بر استفاده از ابزار‌های تحلیلی را داشته باشد تا بررسی کند که محتوا‌های رسانه‌اش چقدر مفید و کاربر پسند بوده است. بدین ترتیب می‌تواند تصویر کاملی از روند فعالیت‌هایش داشته باشد و در صورت وجود ایراد و نقص در نوع فعالیت‌ها، آن‌ها را رفع کند.

منبع: مجله ایران استخدام


صفحه 17 از 24