ویژگی های منشی اداری و دفتری

تاریخ ارسال : 1401/03/10

در این بخش به معرفی ویژگی هایی که لازم است یک منشی اداری و دفتری داشته باشد میپردازیم. با ما همراه باشید.

منشی آشنا به امور دفتری و اداری باید چه ویژگی داشته باشد؟
استخدام منشی آشنا به امور دفتری که گاها کارمند اداری نیز خوانده می شود یکی از مهمترین بخش های جذب منشی می باشد. ادارات دولتی و خصوصی زیادی در سراسر کشور فعالیت دارند که برای سامان دهی به کارهای خود نیاز به یک منشی کاربلد و خبره دارند. این توانایی ها به این صورت است؛ آشنایی با روند اداری کار و اتوماسیون اداری از مهمترین توانایی های لازم برای این افراد خواهد بود و بهتر است یک دوره آموزشی در این باره دیده باشند. آشنایی های لازم با اینترنت به جهت خواندن ایمیل و جوابدهی به آنها، فکس و تایپ برای مواقع مختلف نیز لازم و ضروری است.

فردی که به این‌ منظور استخدام‌ می شود باید نامه نگاری با بخش های مختلف را به خوبی آموزش دیده باشد. پیام های کاغذی را آرشیو کند و سامان ببخشد. وقت های ملاقات و تماس های تلفنی را برنامه ریزی کند. با مراجعه کنندگان برخورد درست و قاطعی داشته باشد. دفاتر از جمله مراکزی هستند که مراجعه کنندگان فراوانی در طول روز در آن رفت و آمد می کنند منشی باید بداند با توجه به قانون و عرف با این مراجعه کنندگان دفتری و اداری برخورد نماید. تعیین وقت دیدار با مدیر را برای آنان فراهم آورد.

برگرفته از: سایت خبری جهان نیوز

میزان حقوق و درآمد کانتر فروش

تاریخ ارسال : 1401/03/08

در این محتوا سعی داریم در رابطه میزان حقوق و درآمد کانتر فروش آژانس های مسافرتی و عوامل موثر را بررسی کنیم.

حقوق و درآمد کانتر فروش

اگر به دنبال مشاغلی هستید که نیاز به سابقه کار، سرمایه اولیه و تحصیلات آکادمیک ندارد، می توانید شغل کانتر فروش را به عنوان شغل پاره وقت یا تمام وقت انتخاب کنید.
برای استخدام در هر شغلی داشتن مهارت های مرتبط با آن شغل، ضروری است. به عنوان مثال برای فعالیت در شغل کانتر فروش آژانس های مسافرتی، داشتن فن بیان و توانایی برقراری ارتباط مثبت با مشتریان، شرط ضروری برای استخدام می باشد.

درمورد حقوق و مزایای کانتر فروش اطلاعات دقیقی در اختیار نداریم اما حقوق کارمندان در دفاتر هواپیمایی معمولا بر مبنای حقوق وزارت کار است. در برخی شرکت ها نیز برای کارمندان و کانترهای فروش یک حقوق ثابت در نظر می گیرند و در نهایت با میزان فروش روزانه پورسانت می دهند.
از دیگر عوامل موثر در حقوق کارمندان شرکت های هواپیمایی، میزان سابقه کار و مهارت های وی می باشد. ایران استخدام انواع آگهی های مختلف درخصوص استخدام کانتر فروش را با شرایط متنوع به کارجویان ارائه می دهد.

تکنسین عمران کیست؟

تاریخ ارسال : 1401/03/08

ما در این مطلب میخواهیم اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم تا بدانید با تحصیل در رشته ی عمران می توان در زمینه های مختلف مشغول به کار شد.

عمران از پر طرفدارترین رشته های دانشگاهی
یکی از پر طرفدار ترین رشته ها از طریق کنکور ریاضی و فیزیک مهندس عمران است، در کشور ما هم کارهای زیادی که انجام می شود در مورد ساخت و ساز است که انجام این وظایف بر عهده مهندسان عمران است. شما می توانید برای مشاهده مقاله های مهندسی عمران کلیک نمایید تا در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید.

محیط های کاری مهندسین عمران چگونه است؟
فارغ التحصیلان رشته مهندسی عمران می‌توانند در زمینه‌های زیر وارد بازار کار شوند:

  • کارهای دفتری و اداری
  • کارهای ساختمانی مانند پیمانکاری، مدیریت پروژه و...
  • بازدید از کارگاه‌ های ساختمانی

همه چیر در مورد تکنسین عمران
یک شغل دیگر که در ارتباط با مهندسی عمران می‌باشند،  شغل تکنسین عمران است. این افراد در زمینه طراحی، ساخت، نگهداری پروژه‌ها با مهندسین عمران همکاری می‌کنند. درصورتی که می‌خواهید آگهی‌های استخدام تکنسین عمران را دیده و از وظایف آنان مطلع شوید، و مهارت‌ها و تحصیلات خود را برای کارفرمایان به نمایش بگذارید میتوانید از بخش ساخت رزومه در سایت ایران استخدام استفاده نمایید.
به طورکلی یک تکنیسین مهندسی عمران جایگزین مهندس پیشرفته نمی شود. اما این شخص می‌تواند در پیشبرد اهداف مهندس عمران و  پروژه‌ها به وی کمک کند. تکنسین نیازی به دانش زیادی ندارد و برخلاف مهندس عمران که در دانشگاه تحصیلات طولانی مدت داشته، صرفاً با کسب چند مهارت و گواهینامه می‌تواند به این مرحله برسد.
درصورتی که قصد فعالیت در رشته مهندسی عمران را دارید و به این شغل علاقه دارید اما دانش دانشگاهی ندارید، می‌توانید اطلاعات و دانش و گواهی موجود در زمینه تکنسین عمران را کسب کرده و پس از آن برای آگهی‌ های استخدام تکنسین عمران درخواست دهید.

نتیجه گیری
همانطور که در متن بالا مشاهده کردید شما می توانید در رشته ی عمرات تحصیل کنید و از این رشته در زمینه های مختلف مانند مهندسی و یا اگر دانش دانشگاهی نداشته باشید در قالب تکنسین استفاده نمایید.

منبع: بهار نیوز

شغل های رشته کامپیوتر در ایران

تاریخ ارسال : 1401/03/07

در این پست از ایران استخدام قصد داریم به معرفی فرصت های شغلی و حوزه های کاری مرتبط با رشته مهندسی کامپیوتر میپردازیم.

فرصت های شغلی رشته مهندسی کامپیوتر کدام اند؟

اگر بخواهیم در مورد پست و سمتی که مهندسان کامپیوتر در آن استخدام می شوند سخن بگوییم می توانیم به این موارد مهم بپردازیم. البته حوزه های کاری رشته مهندسی کامپیوتر به این موارد زیر ختم نمیشود. شما میتوانید فرصت های شغلی رشته کامپیوتر را در این قسمت مشاهده نمایید.

  • برنامه نویسی یکی از سمت هایی است که بیشترین آمار شغلی را به خود اختصاص می دهد.
  • برنامه نویسی برای نرم افزارهای مختلفی انجام می شود که نیاز به تبحر و دقت بالایی دارد.
  • مدیریت فنی، بالا بردن امنیت سایت، مدیر یک شبکه مهم یا مدیریت سایت
  • مدیریت فنی این نوع شبکه ها، حتی کارشناسی شبکه و اطلاعات و داده و انیماتور و ....از جمله سمت هایی هستند که مهندس کامپیوتر در این حیطه استخدام خواهد شد. 
  • مدیریت و پشتیبانی وب سایت های مختلف 
  • سرپرست شبکه های کامپیوتری 
  • کار در کارگاه سخت افزار و مونتاژ کردن 
  • کار در حیطه هوش مصنوعی 
  • موارد تبلیغاتی مثل کاتولوگ و تیزر 
  • مونتاژ کردن یا تولید فیلم و عکس و انیمیشن و ....

 با توجه به مواردی که بیان کردیم افرادی که در این زمینه تحصیل می کنند آینده روشنی همراه خواهند داشت. معمولا در آگهی های استخدام تمامی شرایط کار ذکر شده است کار جو با توجه به این اطلاعات که شامل میزان حقوق، ساعات کاری و بیمه می باشد می تواند اقدام به ارسال رزومه برای خود کند.  یکی از مهمترین شروط برای استخدام مهندس کامپیوتر چه در سخت افزار و چه در نرم افزار، توانایی برقراری ارتباط است و روابط عمومی بالا می تواند زمینه شغلی بهتری را فراهم کند‌.

اگر به دنبال ورود به بازار کار این رشته هستید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارفرما ها ارتباط بگیرید و تنها به آگهی استخدام بسنده نکنید. حتما با توجه به مهارتی که دارید در میان این آگهی ها یک مورد مناسب با تحصیل و توانمندی خود خواهید دید. پس از مطالعه شرایط استخدام با ساخت رزومه و ارسال آن به کارفرما می توانید بیشتر به اهراف خود نزدیکتر شوید.

منبع: شهر سخت افزار

مهارت های مهندس عمران چیست؟

تاریخ ارسال : 1401/03/05

در مطلب قبلی به بازار کار و شرایط استخدام مهندس عمران در ایران اشاره شد. در این مقاله به مهارت های مهندس عمران میپردازیم

3 مورد از وظایف مهندس عمران

هر حرفه ای مهارت های ویژه خود را میطلبد. برای موفقیت به عنوان یک مهندس عمران نیز باید مهارت های خاصی را داشته باشیم. در ادامه به بررسی چند مورد از مهارت های مهندس عمران میپردازیم که اغلب در شرایط استخدام مهندسی عمران آمده اند.

  • تسلط بر ریاضیات و فیزیک

برای شناسایی و حل مسائل مهندسی عمران، متخصصان باید در ریاضیات و فیزیک مهارت داشته باشند. شما با فرمول‌های پیچیده برای درک و محاسبه مشخصات ساختمان یا مکان مورد نظر کار می‌کنید. این مهارت تضمین می‌کند که سازه با مقررات ساختمانی دولتی و مرکزی مطابقت دارد. بگذارید یک از یک مثال آسان برای درک اهمیت ریاضیات استفاده کنم: اگر یک مهندس سازه نتواند به طور دقیق بفهمد که چقدر وزن در سراسر یک پل توزیع شود، به نظرتان سرنوشت آن پل چه خواهد شد؟ اگر پلی هم ساخته شود من که به شخصه دوست ندارم بر روی آن پل پا بگذارم یا رانندگی کنم.

  • مدیریت پروژه

بخشی از مسئولیت‌های شغلی مهندس عمران شامل نظارت بر تکمیل پروژه از ابتدا تا پایان است. آنها با معماران، پیمانکاران، مهندسان و سایر متخصصان ساختمان کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که پروژه طبق برنامه است. علاوه بر این، آنها وظایف را به اعضای تیم خود اختصاص می‌دهند و جدول زمانی پروژه را ارزیابی می‌کنند تا از اتمام به موقع کار اطمینان حاصل کنند. این نیاز به مهارت‌های عالی مدیریت پروژه دارد.

  • حل مسئله

از مرحله برنامه‌ریزی تا مرحله طراحی و اجرای یک پروژه، یک مهندس عمران تعدادی از مشکلات را حل می‌کند. آنها ممکن است با مشکلات فنی پیچیده مرتبط با طراحی ساختمان، تقاضای مشتری یا محدودیت‌های برنامه‌ریزی مواجه شوند. توانایی آنها در حل مسائل به آنها امکان می‌دهد راه‌حل‌های موثری پیدا کنند و از تداوم پروژه اطمینان حاصل کنند. آنها با استفاده از قابلیت‌های حل مسئله، راه حل‌های قابل دوام، مطمئن و مقرون به صرفه‌ای پیدا می‌کنند.


صفحه 21 از 24