مزایای کاریابی ایران استخدام برای کارجویان و کارفرمایان چیست؟

تاریخ ارسال : 1401/03/05

در این متن در مورد کاریابی ایران استخدام بحث خواهیم کرد که چگونه برای پیدا کردن شغل و نیروی کار برای کارفرمایان و کارجویان راه را آسان نموده است.

جستجوی کار در گذشته
تا چند سال قبل، افرادی که جویای کار بودند باید در ساعات اولیه‌ی روز به دکل‌های روزنامه فروشی مراجعه می‌کردند و با خرید یک روزنامه کثیرالانتشار به خواندن آگاهی‌های استخدام موجود در آن می‌پرداختند. اما امروزه سایت های کاریابی مجازی راه را برای کارجویان آسان کرده است

مزایای کاریابی ایران استخدام برای کارجویان

دسترسی به آگهی‌های سراسری:
با عضویت در کاریابی آنلاین ایران استخدام شما به عنوان کارجو می‌توانید از آگهی‌های استخدام سراسر کشور و حتی آگهی‌های روزنامه‌ای نیز آگاه شوید و در صورتی که شرایط رفتن به شهرهای دیگر را داشته باشید برای استخدام در هرکدام از آن آگهی‌ها کاندید شده و رزومه ارسال کنید.
البته این روزها و با افزایش کارهایی که امکان دورکاری برای آن‌ها فراهم است، برخی از سازمان‌ها آگهی‌هایی ثبت کرده و افرادی از سراسر کشور را دعوت به‌کار می‌کنند تا درصورت تایید بتوانند بصورت دورکاری با یکدیگر کار کنند.

مشاهده شرایط شغلی قبل از ارسال رزومه:
تمامی آگهی‌های شغلی موجود در سایت کاریابی، دارای شرایط شغلی مورد نیاز هستند که کارجو می‌تواند قبل از ارسال رزومه خود آن‌ها را مطالعه کرده و درصورت اطمینان از تطبیق شرایط خود با آگهی استخدامی رزومه خود را ارسال کند.
همچنین درصورت داشتن هرگونه سوال کارجو می‌تواند با استفاده از اطلاعات تماس درج شده در آگهی با کارفرمایان یا مسئولان مربوطه تماس گرفته و سوالات خود را بپرسد.

اپلیکیشن ایران استخدام:
علاوه‌ بر اینکه آگهی‌های شغلی مرتبط با شرایط و درخواست شما برایتان ایمیل و یا پیامک خواهد شد، با دانلود اپلیکیشن ایران استخدام از سایت، می‌توانید براحتی و درسریع‌ترین حالت ممکن از استخدام‌های جدید آگاه شوید.



مزایای کاریابی ایران استخدام برای کارفرمایان

پلن‌های ویژه ثبت آگهی برای کارفرمایان:
این سایت پلن‌های مختلف با شرایط متفاوت جهت درج آگهی استخدام برای کارفرمایان طراحی کرده که با انتخاب هریک از آن‌ها می‌توانند آگهی یا آگهی‌های استخدام خود را در سایت قرار دهند تا بتوانند فرد موردنظر خود را برای استخدام پیدا کنند.

حرفه‌ای دیده شوید:
کارجویان حرفه‌ای، این روزها بجای جست‌وجوی شغل موردنظر خود در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های تلگرامی و... به سایت‌های کاریابی مراجعه می‌کنند. به همین جهت شما با ثبت آگهی استخدامی خود در سایت کاریابی نشان می‌دهید که به جدیدترین متدها آشنایی دارید و مجموعه‌ای بروز هستید.

مشاهده رزومه‌های موجود در سایت:
روزمه‌هایی که توسط اعضای ایران استخدام و به‌وسیله روزمه ساز این سایت ساخته می‌شوند، برای کارفرمایان نمایش داده می‌شوند تا با مطالعه آن‌ها بتوانند فرد موردنظر خود را پیدا کرده و برای مصاحبه و طی مراحل بعدی قبل از استخدام با او تماس بگیرند.

مشاهده آگهی توسط هزاران کارجو:
با قراردادن آگهی استخدام خود در این سایت، آگهی شما توسط هزاران کارجویی که در کاریابی ایران استخدام حضور دارند مشاهده خواهد شد و مسلما بسیار سریع‌تر خواهید توانست فرد موردنظر خود را بیابید.

مدیریت راحت‌تر روند استخدام:
با استفاده از سیستم ایران استخدام، شما می‌توانید تمامی مراحل استخدام مجموعه خود را از مرحله انتخاب فرد، تا مصاحبه و گزینش، بصورت یکپارچه مدیریت کنید.

منبع: خبرگزاری فارس

مهندس برق چه کارهایی انجام می دهد؟

تاریخ ارسال : 1401/03/03

در چکیده این مطلب در خصوص تاریخچه، وظایف، و حوزه فعالیت مهندس برق اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم تا هر آنچه که باید در مورد این شغل که یکی از پر طرفدار ترین شغل هاست بدانید.

نگاهی به گذشته رشته مهندسی برق

اگر از اختراع لامپ توسط توماس ادیسون گرفته تا اختراع تلویزیون توسط  فیلوتی فارنسورث را مورد تحلیل و بررسی قرار بدهیم این موضوع را در خواهیم یافت که برق در زندگی ما نقش بسزایی داشته است. این دو مخترع مهندسی برق بودند که تا حد زیادی بر جنبه های مختلف زندگی ما تاثیر گذاشته اند. با گذشت زمان و فاصله گرفتن از زمان کار این پیشگامان بزرگ، رشته مهندسی برق توسعه یافته است و به تعدادی از زیرشاخه‌های تخصصی گسترش یافته است. این توسعه شامل سیستم های ناوبری، تولید انتقال نیرو، موتور ها، باتری ها و سیستم های کنترل می باشد. با پیشرفت صنعت و تکنولوژی و با توجه به افزایش استفاده از الکترونیک و سیستم های الکتریکی در زندگی روزمره جای تعجب نیست که مهندسان برق هنوز هم یکی از اعضای مهم و تاثیر گذار در جامعه ما قلمداد می شوند. با توجه به نقش پررنگ مهندسان برق در روزگار ما فرصت های شغلی برای استخدام مهندس برق در تهران و زیرشاخه های آن زیاد است.

مهندس برق چه وظایفی دارد؟

مهندسان برق ممکن است وظایفی مانند موارد زیر داشته باشند:

  • سیستم‌های الکتریکی مختلف و کاربرد آنها را مورد ارزیابی قرار بدهند
  • روش‌های جدیدی را برای استفاده از قطعات الکترونیکی به منظور توسعه یا بهبود سیستم‌های موجود طراحی کنند
  • محاسبات دقیقی را برای توسعه استانداردها و مشخصات ساخت،نصب و آزمایش انجام بدهند
  • برای اطمینان از مطابقت محصولات با مشخصات و کدها، تجهیزات الکتریکی را نصب و مورد آزمایش قرار بدهند
  • همچنین مهندسان برق ممکن است به بررسی شکایات مشتریان یا مردم، ارزیابی مشکلات و توصیه راه حل‌های مهندسی برای رفع این مشکلات ارائه بدهند
  • ممکن است با مدیران پروژه در طی انجام پروژه ارتباط موثر داشته باشند تا با همکاری یکدیگر پروژه را با موفقیت به اتمام برسانند
  • همچنین مهندسان در مورد آخرین تحقیقات و فناوری‌ها اطلاعات کامل و جامع دارند.

حوزه فعالیت مهندسان برق
مهندسان برق می‌توانند در شرکت‌ها و مراکز مختلف که نیاز به دانش و مهارت‌های تخصصی آنها دارند، استخدام شده و شروع به فعالیت کنند. در بسیاری از مشاغل مهندسان برق تمایل دارند که در داخل ساختمان و در دفاتر کار کنند. با این همه گاهی اوقات آنها ممکن است برای نظارت به هرگونه قطع برق یا نصب و آزمایش تجهیزات از سایت‌ ها بازدید کنند.

ساعات کاری مهندس برق

ساعات کاری مهندسان برق ۴۰ ساعت در هر ماه است اما نمیتوان به قطع این موضوع را مورد بررسی و تحلیل قرار داد و در مورد آن اظهار نظر کرد. بحث ساعات کاری مهندسان برق به کارفرمایان آنها بستگی دارد و نیز برخی از مهندسان ممکن است که اضافه کار کنند اما به طور معمول ساعات کاری مهندسان در اداره‌ها ۴٠ ساعت است و متناسب با آن حقوق مهندس برق تعیین می شود.

برای مشاهده میزان درآمد مهندس برق در آلمان کلیک نمایید.

منبع: فردا نیوز

چگونه حسابدار شویم؟ (معرفی رشته و بازارکار رشته حسابداری)

تاریخ ارسال : 1401/03/03

در این مطلب قصد داریم شما را با رشته حسابداری بیشتر آشنا کنیم. اینکه آیا صرفا تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی برای ورود به بازار کار حسابداری کافیست یا نه؟ و در نهایت در رابطه با بازار کار و حقوق حسابداران صحبت خواهیم کرد.

تحصیلات مورد نیاز برای حسابدار شدن

رشته حسابداری یک رشته مستقل دانشگاهی است که می‌توانید به صورت آکادمیک دوره کاردانی/ کارشناسی/ ارشد/ دکترا را سپری کنید. در این دوره‌های آموزشی علاقه‌مندان به این رشته با اصول بیسیک و اولیه این حرفه و همچنین نحوه تهیه مستندات و سوابق مالی شرکت‌ها آشنا می‌شوند. از طرفی این رشته گرایش‌های بسیار متنوعی دارد که از این موارد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • حسابداری مالی 
  • مدیریتی
  • هزینه
  • حسابداری قانونی

مثل همیشه فراموش نکنید که نباید خودتان را به دانش آکادمیک محدود کنید. بعد از گذراندن دوره‌های تحصیلی به صورت کارآموزحسابداری و کمک حسابدار مشغول به کار شوید. در نتیجه می‌توانید تجربه بیشتری در رشته مورد علاقه‌تان بدست بیاورید. تجربه‌ای که کمک می‌کند موقعیت‌های شغلی بهتر و بیشتری پیدا کنید. با توجه به مطالبی که گفته شد اگر تمایل دارید وارد بازار کار این شغل شوید می توانید آگهی های استخدام حسابدار را از سایت های کاریابی از جمله سایت ایران استخدام جستجو کرده و پس از بررسی شرایط آنها رزومه کاری خود را ارسال نمایید.

آینده شغلی، بازار کار و درآمد و حقوق حسابدار

این رشته به عنوان یک شغل مورد تقاضا با حقوق چشمگیر و رشد شغلی مناسب شناخته می‌شود. آمار و مطالعات انجام شده توسط BLS نشان می‌دهد که تقاضا برای این رشته تا سال 2030 حدود 7 درصد افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه هیچ نگرانی جهت کمبود موقعیت‌های شغلی نداشته باشید.

افراد مشغول در این حوزه با توجه به تجربه کاری و همچنین دانشی که در این زمینه دارند حقوق متفاوتی دریافت می‌کنند. مسلما حسابداران ارشد با توجه به حجم و حساسیت کاریشان گاها حقوق بیشتری هم دریافت می‌کنند.

کلام آخر...

در صورتی که علاقه مند به رشته حسابداری هستید و میخواهید وارد این رشته شوید، خواندن مقاله هایی در رابطه با وظایف، مسئولیت ها و مهارت های حسابدار به شما پیشنهاد میشود. به عنوان مثال در رابطه با پیدا کردن شغل به عنوان یک حسابدارخواندن این مقاله انگلیسی پیشنهاد میشود.

اگر توانایی تجزیه و تحلیل داده‌های مالی را دارید و مفاهیم پیچیده کسب و کار را درک می‌کنید و خود را مناسب ورود به این شغل می دانید، همین الان نگاهی به فرصت‌های شغلی استخدام حسابدار و رشته حسابداری ایران استخدام بیندازید. از بین فرصت‌های موجود مطمئنا یکی مناسب ارسال رزومه و تجربه کاری شما خواهد بود.

سیر تا پیاز رشته مهندسی شیمی

تاریخ ارسال : 1401/03/03

در این مطلب می خواهیم در مورد اطلاعات، وظایف، وضعیت استخدام و ... رشته مهندسی شیمی اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید قبل از مهندس شیمی شدن آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشید.

معرفی رشته مهندسی شیمی

مهندسی شیمی به معنای فن بکارگیری علوم پایه برای پیاده سازی فرآیندهای شیمایی و فیزیکی در صنایع است.منظور از صنایع شیمیایی آن دسته از صنایع هستند که در آن‌ها تغییری شیمیایی، فیزیکی یا بیولوژیک مواد خام را به محصولات با ارزش صنعتی تبدیل می‌کنند.مهندسی شیمی نوین، گستره‌ای فراتر از مهندسی فرایند را در بر می‌گیرد. هدف اصلی مهندسی شیمی استفاده از دانش فیزیک و ریاضیات در خلق مواد و محصولات بهتر برای دنیای امروز است

قبل از مهندس شیمی شدن چه اطلاعاتی باید داشته باشید!
شما باید رابطه‌ی خوبی با اساتید خود برقرار کنید تا در زمان‌هایی که نیاز به مشاوره و جواب سوالاتتان دارید، بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن با آنها تماس بگیرید و از تجربیات آنها نهایت بهره را ببرید. بهتر است برای بالا بردن مهارت‌ها و توانایی‌های خود ابتدا خود بر روی سوالی که دارید تمرکز کنید اما اگر جواب مناسبی پیدا نکردید از تجربیات اساتید خود استفاده کنید.
برای تعامل بیشتر با همسالان و اساتید خود و استفاده از دانش‌های آنها بهتر است که گروه علمی تشکیل بدهید.
مشکل دوره‌های آموزشی این است که زمان زیادی صرف آموزش و یادگیری تئوری‌ها صرف می‌شود و زمان کمی برای آزمایش و کسب تجربه، پس بهترین ایده برای توسعه دایره اطلاعاتی برقراری روابط دوستانه با سایر دانشجوها و اساتید است.
دانش و اطلاعات یک مهندس شیمی برای کارفرمایان اهمیت زیادی دارد. باید همزمان با تحصیل در دانشگاه و گذراندن دوره‌های تحصیلی بر مهارت‌های علوم، ریاضی، مهارت‌های نوشتاری و ارائه خود بیفزایید.

وظایف مهندس شیمی چیست؟

وظیفه مهندسان شیمی اطمینان حاصل کردن از روند فرآیند‌ها است. مهندسان شیمی در طراحی و پشت خط تولید موادی مانند: پلاستیک، کاغذ، رنگ، دارو، کود، پلیمر و مواد غذایی است. در صنایع نفت و انرژی همیشه به وجود مهندسان شیمی نیاز بوده و از آنها در زمینه‌های مختلف بهره گرفته اند. مهندس شیمی با مهندسین سایر رشته‌ها ارتباط نزدیک دارند به عبارتی دیگر آنها برای طراحی و ساخت قطعات کامپیوتر و سایر لوازم الکترونیکی مورد نیاز خود به مهندسین کامپیوتر نیاز دارند.

وضعیت استخدام و بازار کار مهندسی شیمی
استخدام مهندس شیمی با رشد خوبی مواجه شده است‌. انتظار می‌رود در طی چند سال آینده وضعیت شغلی ایده‌آلی برای مهندسین شیمی به‌وجود بیاید‌. با این حال اکثر مهندسان شیمی در انواع شرکت‌ ها به عنوان بخشی از یک تیم کارآمد کار می‌کنند. درصد قابل توجهی از آنها در بخش تولید فعالیت دارند‌. مهندسانی که در اطراف تجهیزات تولیدی کار می‌کنند باید حتما از کلاه ایمنی و عینک استفاده کنند. حتی گاهی اوقات مهندس شیمی صفر تا صد کار را خود انجام می‌دهد. بدین ترتیب که او پروژه را بر روی کامپیوتر طراحی می‌کند و در مرحله‌ی بعد طرح خود را در آزمایشگاه مورد آزمایش و بررسی قرار می‌دهد و سپس به ساخت و اتمام پروژه می‌پردازد. همچنین آنها به برآورد هزینه‌ها و حصول اطمینان از رعایت مقررات بهداشتی نیز می‌پردازند.
صنایع هوافضا، خودرو، زیست پزشکی، الکترونیک، زیست و پزشکی نیز از مهندسین صنایع برای بهره‌برداری موثر پروژه‌های خود استفاده می‌کنند.

زمینه فعالیت مهندس شیمی
مهندس شیمی مسائل مربوط به خط تولید یا استفاده از مواد شیمیایی و سایر محصولات را با استفاده از اصول شیمی حل می‌کند. آنها تجهیزات و فرآیندها را برای تولید مواد شیمایی و مورد بررسی و تحلیل قرار دادن روش‌های آزمایش طراحی می‌کنند.
هر کدام از مهندسین شیمی در یکی از زیرشاخه‌های علم شیمی تخصص دارند. یکی در فرآیند شیمیایی خاص مانند اکسیداسیون تخصص دارد و دیگری در مسائل جامع و عمومی. هر بخش از علم شیمی با بخش دیگر تفاوت دارد و به طبع وظایف و مسئولیت‌های مهندس هر بخش نیز با یکدیگر فرق می‌کند. علم شیمی یکی از علوم پرکاربرد است که گزینه‌های زیادی دارد و فرد می‌تواند با توجه به علاقه خود یکی از شاخه‌های آن را انتخاب کند، به عبارت دیگر گزینه‌ها بی‌پایان هستند.

حوزه فعالیت مهندس شیمی

مهندس شیمی رشته‌ای است که بر حوزه‌های متعدد تاثیر دارد. شاخه‌های مهندسی شیمی بسیار گسترده هستند و فرد می‌تواند در هر یک از این رشته‌ها که بخواهد مشغول به کار شود. برای مثال یک مهندس شیمی می‌تواند در ساخت و ساز، مراقبت‌های بهداشتی، داروسازی، تولید، فرآوری مواد غذایی، پتروشیمی، بیوتکنولوژی، طراحی، داروسازی، پلیمرها، بهداشت و ایمنی محیط زیست، خمیر و کاغذ مشغول به کار شود. به طور کلی، مهندسان شیمی به دلیل تعداد زیاد صنایعی که به علم شیمی مرتبط می‌شوند، تقاضای زیادی دارند. از مشاغل سنتی گرفته تا مشاغل صنعتی و کاربردی به وجود مهندس شیمی نیاز دارند‌. مهندس شیمی برای انجام مشاغل مربوط به حوزه‌ی خود باید درک کامل و درستی از اصول مهندسی و علمی زیربنایی رشته‌ی خود داشته باشند‌. افرادی که مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد مهندسی شیمی را دارند به کار در صنعت، دانشگاه، مشاوره، حقوق، پزشکی، مالی مشغول هستند.

منبع: حرف تازه

بازار کار و شرایط استخدام مهندس عمران چگونه است؟

تاریخ ارسال : 1401/03/03

در این مقاله قصد داریم در مورد شغل مهندس عمران، شرایط و بازار کار آن مطالبی را ارائه دهیم.

مهندس عمران و شرایط کاری آن

به طور کلی می‌توان گفت این شغل، جز مشاغل تمام وقت به شمار می‌آید. یک مهندس عمران با توجه به شرایط کاری که دارد، ممکن است نیاز باشد، در خارج از ساعات کاری نیز برای بررسی برخی از مسائل، در محل احداث پروژه حاضر باشد. در واقع محل کار مهندس عمران مختص به دفتر کار و محل اجرای پروژه می‌شود و ساعت کاری او در گذراندن وقت بین این دو محل صرف می‌شود. این شغل همچنین سفرهای کاری در شرایط آب‌وهوایی مختلف را به همراه دارد.

زمینه های تخصص مهندس عمران

رشته مهندسی عمران، مانند هر رشته‌ی دیگری، دارای زمینه‌های تخصصی متنوعی است که بر اساس آن، نوع فعالیت مهندس تعیین می‌شود. در زیر به طور مختصر به معرفی برخی از این تخصص‌ها می‌پردازیم.

  • مهندسی سازه: مربوط به پروژه‌های عمرانی مانند ساختمان‌سازی، سدسازی، پل‌سازی، سکوهای دریایی و… می‌شود.
  • حمل‌ونقل: در پروژه‌های مختلف حمل‌ونقل مانند ساخت جاده، راه‌آهن، فرودگاه، کانال‌های زیرزمینی و… به کار می‌رود.
  • مهندسی آب: مربوط به اجرای سیستم‌های آبرسانی، شبکه‌های تامین آب و احداث موانع سیل می‌شود.
  • مهندسی ژئوتکنیک: در حوزه‌ی ساخت معدن، عملیات خاکبرداری و استخراج از معدن فعالیت دارد.
  • مهندس مواد ساختمانی: مربوط به مصالح ساختمانی در احداث سازه‌ها و پروژه‌های ساختمانی است.
  • مهندسی محیط زیست: جهت حفظ محیط زیست، با هدف سالم سازی فضای زندگی انسان‌ها وارد عمل می‌شود.
  • مهندس مدیریت پروژه
  • مهندسی سازه‌های هیدرولیکی
  • و…

بازار کار مهندس عمران

با توجه به گستردگی شاخه‌های مهندسی عمران، این رشته از بازار کار متنوعی برخوردار است. یک مهندس عمران توانایی کار کردن در انواع شرکت‌های دولتی و خصوصی عمرانی و ساخت‌وساز را دارد. ازاین‌رو می‌توانند بر اساس علایق خود به دنبال سمت‌های نظارتی و اداری باشند یا به عنوان طراح یا مدرس در مراکز آموزشی به کار مشغول شوند.

البته با وجود بازار کار گسترده این رشته، در جهت افزایش تقاضا برای عمران و ساخت‌وساز کشور، عوامل مختلفی در وضعیت اشتغال موثر هستند. به عنوان مثال، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های کلان کشور، بر روی بازار کار این رشته تاثیر عمده‌ای دارد. در سال‌های اخیر به دلیل کمبود بودجه و عدم برنامه‌ریزی صحیح، بسیاری از شرکت‌های عمرانی خصوصی با رکود مواجه شده‌اند. بر این اساس بسیاری از افراد به شغل مهندس عمران، به عنوان یک شغل دوم و موقت نگاه می‌کنند.

چگونگی استخدام مهندس عمران

این روزها با پیشرفت علم در همه‌ی زمینه‌ها، سطح تحصیلات افراد برای ورود به عرصه‌ی بازار کار بالا رفته است. در رشته‌ی مهندسی عمران نیز، جهت برخورداری از موقعیت‌های شغلی مناسب، نیاز است حداقل دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران بود. داشتن مدارج بالاتر در این رشته، نوعی برتری محسوب می‌شود و راحت‌تر می‌توان در شرکت‌های دولتی و شغل موردنظر خود مشغول به کار شد.
البته در کنار برخورداری از مدارک دانشگاهی معتیر، برای وارد شدن به بازار کار این شغل نیاز است که دارای تجربه و مهارت کافی نیز باشید تا بتوانید به صورت روزانه از طریق پاپلتفرم های کاریابی مجاری در جستجوی آگهی های استخدام تهران و سایر شهرستانها باشید.

جمع بندی

با توجه به کارایی این نوع رشته در زمینه پروژه‌های عمرانی، سازمان‌ها و مراکز مختلف دولتی و خصوصی از فارغ‌التحصیلان این رشته، اقدام به جذب نیرو می‌کنند. به عنوان مثال سازمان‌هایی مانند اداره راه‌وترابری، جهادسازندگی و مسکن و شهرسازی به صورت مستقیم برای فعالیت‌های عمرانی خود نیاز به استخدام مهندس عمران دارند. ارگان‌هایی مانند سازمان آموزش وپرورش، بانک، صنایع کشاورزی و… نیز به صورت غیرمستقیم برای اجرا و نظارت بر کارهای عمرانی خود، اقدام به استخدام فارغ‌التحصیلان این رشته می‌کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران


صفحه 22 از 24