ویزیتور کیست؟ آشنایی با شغل ویزیتور

تاریخ ارسال : 1401/04/16

شاید برای شما سوال باشد که ویزیتور یعنی چه و ویزیتور کیست؟ در این مطلب از ایران استخدام قصد داریم به معرفی شغل ویزیتور بپردازیم.

ویزیتور کیست؟

نزدیک‌ترین معادل انگلیسی ویزیتور sales representative است که کوتاه شده آن sales rep است. این کلمه به معنی نماینده فروش هم می‌باشد. به معنی کلمه ویزیتور فکر کنید. اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ بله درست است، بازدیدکننده! اما این بازدیدکننده چه نقش و اهمیتی در یک مجموعه دارد؟
خب، تمامی کسب و کارهای موجود در بازار (فرقی هم نمی‌کند در چه صنعتی فعالیت می‌کنند) از پزشکی گرفته تا تولید و … همگی سعی دارند که محصول و خدمات خودشان را به فروش برسانند. در واقع بهتر است اینطور بگوییم، این مجموعه‌ها باید بتوانند مشتریان بالقوه خودشان را پیدا کنند و در نهایت یک سفارش منظم ماهانه یا هفتگی داشته باشند. دقیقا اینجاست که استخدام ویزیتور برایشان ضروری می‌شود!


این درست همان کاریست که از یک ویزیتور انتظار می‌رود. به طور کلی ویزیتور یک شخص با روابط عمومی و ارتباطی قویست که سعی می‌کند بعد از پیدا کردن مشتریان بالقوه خدمات و محصولات یک مجموعه را به آن‌ها به فروش برساند و همچنین آن‌ها را برای خرید مجدد و دائمی ترغیب می‌کند. البته که تنها فروش محصول نیست، بلکه قبول سفارشات هم از جمله کارهاییست که یک ویزیتور انجام می‌دهد.

به عبارت ساده‌تر یک ویزیتور محصول و خدمات یک شرکت را به فروش می‌رساند و برند آن‌ها را به بازار معرفی می‌کند. این افراد موظف هستند تا روابط با مشتریان را مدیریت کنند و درست از لحظه نخست دیدار تا زمانی که یک خرید انجام می‌شود فرآیند را رصد کنند. این حوزه شغلی به شکلیست که میزان فروش شما مستقیما بر روی درآمدتان تاثیر می‌گذارد. در نتیجه می‌توان گفت که مبتنی بر عملکرد است. پس هر چقدر هم که بیشتر بفروشید، درآمد شرکت و مجموعه هم بیشتر خواهد شد.

یک ویزیتور به طور مستقیم در تمامی مراحل فروش با مشتری تعامل دارد. به عنوان یک ویزیتور باید نیازهای مشتری را شناسایی کنید و با توجه به همین نیازها محصولات و خدمات متناسبی برایشان ارائه کنید. در نتیجه باید مطمئن شوید که تجربه خوبی در استفاده از این محصولات و خدمات داشته‌اند. در غیر این صورت باید در سری بعدی پکیج مرتبط تر و بهتری به آن‌ها معرفی کنید.

منبع: بلاگ ایران استخدام

ویژگی های شخصیتی و رفتاری کارشناس تضمین کیفیت

تاریخ ارسال : 1401/04/16

ویژگی های رفتاری و شخصیتی کارشناس تضمین کیفیت بصورت کامل و مفید ارائه داده شده است و امیدواریم مطالعه خوبی در این زمینه داشته باشید. ممنون از همراهی شما دوست عزیز

ویژگی های رفتاری کارشناس تضمین کیفیت
برخی از ویژگی‌ های رفتاری می‌تواند باعث شود تا فرد از نظر تخصصی بهتر بتواند از عهده فعالیت‌های مربوط به تضمین کیفیت برآید. این ویژگی‌ها عبارت است از:

کنجکاوی
یک کارشناس تضمین کیفیت خوب نمی‌تواند فقط فرض کند که یک ویژگی همانطور که در نظر گرفته شده است کار می‌کند. این اولین قدم برای از دست دادن یک مشکل احتمالی است. آنها باید بتوانند از زوایای مختلف به موضوع نگاه کنند و سناریوهایی را آزمایش کنند که هیچ کس حتی فکرش را هم نمی‌کند.

رویکرد کیفیت گرا
کارشناس QA باید ذهنیت وسواس به کیفیت داشته و به یاد می‌آورد که هدف نهایی آنها «رساندن محصول با بالاترین استاندارد» است.

توجه به جزئیات
گاهی کوچکترین خطاها می‌تواند عواقب بزرگی داشته باشد. مثال؟ در سال 1998 یک کاوشگر مدار ناسا به ارزش بیش از 600 میلیون دلار در فضا متلاشی شد. چرا؟ به دلیل زمان اشتباه در نرم افزار رایانه زمینی. به همین دلیل است که یک کارشناس QA باید به اندازه کافی دقیق باشد تا بتواند حتی کوچکترین مشکلات را – حتی اگر پنهان باشد – پیدا کند. بررسی مضاعف یا حتی سه گانه همه چیز، یک عادت ضروری برای یادگیری است.

صبر و استقامت
هیچ کس دوست ندارد با مشکلات برخورد کند – اما این چیزی است که بخش بزرگی از کار کارشناس QA را تشکیل می‌دهد. آنها باید دائماً هوشیار و آماده باشند تا رویکردهای جدید و زوایای تازه را در برنامه ارائه دهند. تحت چنین فشار مداومی، ممکن است به راحتی مشکلاتی چون از دست دادن تمرکز، ناامید شدن، یا تمام شدن خلاقیت‌ها به وجود آید. با این حال، بهترین کارشناس‌ها باید آماده باشند تا از آن موانع عبور کنند و اصطلاحا صبر و استقامت داشته باشند.

شاید برای شما مفید باشد: وظایف کارشناس تضمین کیفیت

منبع: بلاگ ایران استخدام

بررسی شخصیت های مناسب شغل کارشناس انبار

تاریخ ارسال : 1401/04/14

در این مطلب از ایران استخدام قصد داریم به معرفی کوتاهی از شغل کارشناس انبار پرداخته و شخصیت های مناسب این شغل را بررسی کنیم.

کارشناس انبار کیست؟

کارشناس انبار، مسئول انجام تدارکات دریافت، پردازش، ذخیره و ارسال موجودی کالا بر اساس سفارشات خرید و برنامه‌های حمل و نقل است. وظایف کارشناس انبارشامل نظارت بر بارگیری سفارشات در کامیون ها و کانتینرهای حمل و نقل، سازماندهی انبارهای ورودی و نظارت بر گذاشتن برچسب های مناسب روی بسته های خروجی است.

آیا برای شغل کارشناس انبار مناسب هستید؟

کارشناس انبار از نظر اخلاقی باید ویژگی‌های رفتاری خاصی داشته باشد که از میان آنها به نظر می‌رسد چند ویژگی مهمتر از سایر ویژگی‌ها است. این ویژگی‌ها عبارت است از:

  • مسئولیت‌ پذیری

کارشناس انبار یک موقعیت خاص است که گاه مستلزم تصدی مسئولیت یک تیم است. از این رو لازم است کارشناس انبار فردی باشد که کارگران به او اعتماد داشته باشند و به او احترام بگذارند. همچنین مسئولیت‌پذیر نگه داشتن خود در قبال اهداف، به پایان رساندن وظایف به موقع و انجام کار با کیفیت با غرور می‌تواند به شما کمک کند تا به طور بالقوه دستمزدهای بالاتری کسب کنید، نظرات مثبت کارکنان را دریافت کنید و سطح بالای رضایت مشتری را تضمین کنید. فردی که در این پست قرار دارد می‌تواند آن را بسازد یا آن را خراب کند، بنابراین انتخاب عاقلانه و توجه به این موضوع، یک امر ضروری است.

شاید برای شما مفید باشد: مهارت های اساسی کارشناس فروش

  • آینده اندیش بودن

مدیر انبار باید بتواند کسب و کار را اداره کند و آن را برای آینده آماده کند. بنابراین کارشناس انبار باید شخصی باشد که واقعاً به این شغل علاقه دارد زیرا می‌خواهد بخشی از موفقیت آن شرکت یا سازمان باشد. کارشناس انبار به تحقیق در مورد فناوری‌هایی که به انبار مزیت رقابتی می‌بخشد نیاز دارد و باید دائماً به دنبال راه‌هایی برای کارآمدتر کردن فرآیندها و رویه‌ها باشد.

  • داشتن روحیه انعطاف پذیری

انعطاف‌پذیر بودن و انطباق با موقعیت‌ها در یک محیط انبار می‌تواند به شما کمک کند فرصت‌های جدیدی را پیدا کنید یا در زمانی که وظایف باید تکمیل شوند به دیگران کمک کنید. به عنوان مثال، غیبت بدون برنامه ممکن است به این معنی باشد که شما از وظیفه برنامه‌ریزی شده خود برای کمک به تیم دیگری یا انجام وظایف خارج از مسئولیت‌های عادی خود حرکت می‌کنید. مقابله با چنین چالش‌هایی و نگاه مثبت می‌تواند به کارفرمایان نشان دهد که شما کارمندی انعطاف پذیر، قابل اعتماد و سازگار هستید.

  • استقامت بالا

استقامت هنگام کار در انبار مهم است. زیرا ممکن است شیفت‌های طولانی را تجربه کنید و اغلب چندین ساعت در یک زمان روی پاهای خود باشید. به عنوان مثال، برخی از مسئولیت‌ها در یک انبار که ممکن است به استقامت نیاز داشته باشد شامل بسته‌بندی یا بارگیری جعبه‌ها در کامیون‌های تحویل باشد. در یک شیفت، ممکن است خم شوید، بلند شوید و دائم راه بروید و… بنابراین دامنه حرکتی خوب می‌تواند به کاهش فشار فیزیکی روی بدن شما کمک کند. تناسب اندام عمومی و تحرک خوب می‌تواند به شما کمک کند که ایمن بمانید و کار خود را به راحتی انجام دهید.

مطلب پیشنهادی: حقوق و درآمد کارشناس انبار
سخن نهایی
شغل انبارداری یک شغل جذاب است؛ اما این بدان معنا نیست که شما فاقد هر گونه چالش و مشکل در این شغل هستید. به عنوان نمونه اگر در انبار محصولی کم شود و یا به سرقت برود، کارشناس انبار اولین کسی است که باید در این زمینه پاسخگو باشد. از سویی این شغل نیز مهارت‌های خاص خود را نیاز دارد. چشم انداز این شغل نیز تقریبا روشن است و در صورت علاقه و مهارت می‌توانید در این شغل فعالیت داشته باشید. برای آنکه بتوانید چشم‌انداز مشخص‌تری از این شغل داشته باشید، می‌توانید با مراجعه به آگهی های استخدام کارشناس انبار سایت ایران استخدام از اخبار مربوط به این بخش آگاه شوید.

منبع: https://iranestekhdam.ir/blog

ویژگی های شخصیتی و تحصیلات کارشناس تحقیقات بازار

تاریخ ارسال : 1401/04/14

بلاگ ایران استخدام متنی که در اختیار شما قرار می دهد در مورد میزان تحصیلات و رشته های مرتبط و همچنین ویژگی های شخصیتی شغل کارشناس تحقیقات بازار می باشد.

رشته های مورد نیاز برای کارشناس تحقیقات بازار
به نظر می‌رسد برای کارشناس تحقیقات بازار، وجود تحصیلات مرتبط با فعالیت، بسیار مهم است. به عنوان نمونه، کارشناسی که در مورد زمان مناسب عرضه یک قطعه سخت افزار کامپیوتری تحقیق می‌کند، لازم است تحصیلات مرتبط با رشته کامپیوتر را داشته باشد. پس نمی‌توان تنها به تحصیلات در رشته خاصی تاکید کرد، بلکه زمینه تحصیلی نیز بسیار مهم است.

مطلب مرتبط: آگهی استخدام رشته کامپیوتر

با این حال برخی از رشته‌ها وجود دارند که می‌تواند زمینه مشترک بسیاری از رشته‌های دانشگاهی باشند. از جمله این رشته‌های می‌توان به رشته بازاریابی، آمار، اقتصاد، مطالعات بازرگانی، تجارت، ریاضیات و زبان انگلیسی اشاره کرد.

دو ویژگی شخصیتی کارشناس تحقیقات بازار

طبق چارچوب نظریه هالند، تحلیلگران تحقیقات بازار معمولاً به حوزه‌های علاقه مندی، متقاعدسازی، سازماندهی علاقه دارند.

علاقمندی:
حوزه علاقه‌مندی نشان دهنده تمرکز بر تحقیق و افزایش درک قوانین طبیعی است. کار کارشناس تحقیقات بازار ممکن است ترکیبی از تحقیقات کیفی و کمی باشد. کاری که ممکن است برای بسیاری از ما سخت و حوصله‌بر باشد. اینجاست که موضوع علاقه می‌تواند کارساز باشد.

داشتن ذهنیت جزئی‌ گرا:
تحلیلگران تحقیقات بازار باید جزئیات گرا باشند زیرا آنها اغلب تجزیه و تحلیل دقیق داده‌ها را انجام می‌دهند. دلیل این موضوع نیز پیچیده و متعدد بودن، متغیرهای تاثیرگذار بر مسائل بازار است.

موضوع تجربه نیز بسیار مهم است. به عنوان نمونه کارشناسی که سال‌ها در یک شرکت تولیدی کار کرده است، به طور تجربی به برخی از اطلاعات مهم بازار دست یافته است. شما می توانید برای مشاهده آگهی های استخدام کارشناس تحقیقات بازار در تهران و سایر استان های کشور کلیک نمایید.

منبع: مجله ایران استخدام

بررسی میزان حقوق و درآمد سئوکار

تاریخ ارسال : 1401/04/13

در این نوشته قصد داریم در مورد میزان خقوق و درآمد شغل سئوکار صحبت کنیم و مشاغل مرتبط با این شغل را معرفی نماییم.

به طور کلی به عنوان یک سئو کار علاوه بر اینکه می‌توانید به صورت حضوری و عضوی از یک تیم فعالیت کنید، می‌توانید خودتان به صورت فریلنس و دورکار هم با کسب و کارهای مختلفی همکاریتان را آغاز کنید، امروزه شرکت های بسیاری به دنبال استخدام سئو کار دور کار هستند. همین مسئله بر میزان حقوق سئو کار تاثیرگذار خواهد بود. فردی که عضوی از یک تیم و شرکت باشد با توجه ساختار شرکت، قوانین، حجم کار و تجربه‌ای که دارد هر ماه یک حقوق مشخص دریافت می‌کند. اما فردی که به صورت آزادکار فعالیت می‌کند می‌تواند با توجه به تعداد پروژه‌هایی که در ماه قبول می‌کند درآمد داشته باشد. حتی برخی شرکت ها به دنبال استخدام سئو کار مبتدی با حقوق پایین تر هستند. گاها دیده می‌شود که حقوق سئو کار حرفه ای در برخی موارد 20 تا 30 میلیون تومان هم داشته باشد! همان طور که گفتیم میزان حقوق بستگی به فاکتورهای بسیار زیادی از جمله رزومه یک سئو کار دارد. شما به عنوان سئو کار میتوانید اقدام به ایجاد رزومه خود در کوتاه ترین زمان ممکن کرده و برای کارفرمایان ارسال نمایید.


از مسئله حقوق و درآمد که بگذریم، همان طور که گفتیم شما می‌توانید هم به صورت فردی و هم به عنوان عضوی از یک کسب و کار کارتان را شروع کنید. تمامی موسسات، شرکت‌ها و کسب و کارهایی که در دنیای بازاریابی دیجیتال فعالیت می‌کنند به یک کارشناس سئو (SEO expert) نیاز دارند. از دیگر شغل‌های مرتبط با سئوکار می‌توانیم به مدیر بازاریابی دیجیتال، مشاوره کسب و کار، بازاریاب موتورهای جستجو، مدیر سوشال مدیا، متخصص ایمیل مارکتینگ و … اشاره کنیم.

منبع: مجله ایران استخدام


صفحه 13 از 24