بررسی مزایا و معایب شغل کارمند اداری در ایران

تاریخ ارسال : 1401/03/03

شغل کارمند اداری و دفتری چه مزیت ها و معایبی دارد؟

شغل کارمند اداری چه مزایا و معایبی دارد؟

این شغل هم مانند هر شغل دیگری، مزایا و معایب خاص خود را دارد. بنابراین هر فرد با توجه به شرایط و علاقه‌مندی خود می‌تواند نسبت به مزایا و معایب آن این شغل را انتخاب کند یا به فکر انتخاب شغل دیگری باشد.

از مزایای این شغل می‌توان به امنیت شغلی، میزان ساعت کاری معین، داشتن حقوق و بیمه اشاره کرد. در رابطه با معایب آن نیز، برخی افراد ممکن است نسبت به چالش‌هایی که یک کارمند با آن روبرو می‌شود حس خوبی نداشته باشند. به عنوان مثال یکنواخت بودن شغل یا با توجه به مشخص بودن وظایف، عدم پذیرش مسئولیت جدید برای بسیاری از افراد سخت و طاقت‌فرسا است. در واقع از این که هر روز بخواهند یک سری امور اداری را به صورت روتین انجام دهند و در ازای آن به طور ماهانه حقوق معینی را دریافت کنند، احساس رضایتمندی ندارند. چنین افرادی این که کارفرمای خود باشند و با کار و تلاش بیشتر بتوانند میزان دستمزد بیشتری دریافت کنند را به این شغل ترجیح می‌دهند.
در شغل کارمندی زمان شروع به کار و ترک محل کار، ساعت مشخصی دارد و فرد اجازه ندارد هر زمان که خواست شروع به کار کند. بنابراین می‌توان گفت برای افرادی که رابطه خوبی با نظم در کارها و وقت شناسی ندارند، این شغل معایب بسیاری خواهد داشت.