درآمد یک برنامه نویس چقدر است؟

تاریخ ارسال : 1401/07/18

هر شغلی درآمدی دارد که ما در این مطلب به بررسی میزان درآمد و حقوق برنامه نویسی می پردازیم.

برنامه نویسی

برنامه‌ نویسی رایانه‌ای همان فرایند طراحی و ساخت یک برنامه رایانه‌ای اجراپذیر برای انجام یک عمل خاص است که شامل عمل‌هایی مثل: تحلیل، ایجاد الگوریتم‌ها، مصرف منابع و پیاده‌سازی آن الگوریتم‌ها به یک زبان برنامه‌‌ نویسی انتخاب‌شده است که معمولاً به آن کد گذاری گفته می‌شود.

مطلب مرتبط: یک برنامه نویس چه وظایفی دارد؟

بررسی میزان درآمد برنامه نویس

طبق آمار و بررسی‌های اخیر، میانگین حقوق برنامه نویس در ایران شش میلیون تومان است. حقوق این افراد از سه میلیون تومان (کمترین) تا ده میلیون و پانصد هزار تومان (بیشترین) متغیر است.

این میانگین حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می‌شود. حقوق توسعه دهندگان وب سایت و برنامه‌نویسان در ایران و حتی در دیگر کشورها بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متغیر است. و هر شرکت و کارفرما می‌تواند بنا به خواست خود و برنامه‌نویس میزان حقوق را مشخص کند.

منبع : انزل وب

مهندس برق چه مسئولیت هایی دارد؟

تاریخ ارسال : 1401/07/16

هر فردی که در یک حوزه شغلی فعالیت می کند دارای مسئولیت ها و وظایفی می باشد، ما در این مطلب به وظایف مهندس برق اشاره می کنیم.

مسئولیت های مهندس برق

مسئولیت‌های مهندس برق نه تنها در رابطه با برقکار بلکه نسبت به اکثر مشاغلی که با برق سروکار دارند، متفاوت است و در سطح بالاتری قرار دارد. برای مثال، به جای مونتاژ یک مدار، یک مهندس برق آن را طراحی و آزمایش می‌کند. آنها همچنین ممکن است بر ساخت دستگاه یا تجهیزاتی مانند موتور الکتریکی، آنتن یا لینک مایکروویو یا توربین که بخار را به برق تبدیل می‌کند نظارت کنند.

مطلب مرتبط: معرفی رشته برق | بازار کار، درآمد و آینده شغلی

در بخش سبز یعنی بخشی که مربوط به انجام امور بدون لطمه زدن به محیط زیست است، کارفرما از مهندس برق انتظار دارد مسئولیت طراحی و نظارت بر نصب روشنایی، تهویه مطبوع و سایر سیستم‌های تعمیر و نگهداری ساختمان را برعهده گرفته و مصرف انرژی را به حداقل برساند. آنها ممکن است روی توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر مانند باد، خورشید، انرژی هسته‌ای و گرمایش زمین یا بهبود کارایی منابع سنتی از جمله زغال سنگ، نفت و گاز کار کنند.

منبع: بلاگ ایران استخدام

استخدام مهندس عمران در بخش دولتی چگونه است؟

تاریخ ارسال : 1401/07/14

استخدام مهندس عمران در دو بخش صورت می گیرد: دواتی و خصوصی. ما در این مطلب به بررسی بخش دولتی می پردازیم.

موقعیت های شغلی مهندسی عمران
با توجه به رشد شهرسازی در چندین دهه اخیر در کشور نیاز به مهندس عمران در پروژه های مختلف ساخت و ساز پیش از پیش احساس می شود. استخدام مهندس عمران در دو بخش خصوصی و دولتی انجام می شود.

استخدام مهندس عمران در بخش دولتی
استخدام دولتی مزیت های مخصوص به خود را دارد بیمه، حقوق ثابت، رفت و آمد توسط ارگان و در برخی از مواقع مسکن نیز برای استخدام شدگان دولتی در نظر گرفته می شود.

ساعت کاری آنان طبق اداره بوده اما در صورت نیاز باید در محل پروژه حضور یابند. این ارگان ها افرادی که دارای تحصیلات فوق لیسانس یا دکترا هستند را بهتر استخدام می کنند.

سخن پایانی
خوشبختانه این شغل برای شروع کار هزینه یا سرمایه نیاز ندارد و فرد از صفر شروع می کند و به درآمد خوبی می رسد. کار را به صورت پروژه ای قبول می کند و در زمان مشخص شده آن را به طرف مقابل تحویل می دهد.

منبع: خبرنامه وینوک

محدودیت‌ های شغلی برای افراد بازنشسته

تاریخ ارسال : 1401/07/11

هر شغلی دارای محدودیت هایی است، برای افرادی که می خواهند در دوران بازنشستگی صاحب شغل باشند نیز محدودیت هایی وجود دارد که در این مطلب به آنها اشاره میکنیم.

محدودیت های شغلی برای بازنشستگان کدامند؟

گذشته از آنکه بسیاری از بازنشستگان از نظر جسمی ممکن است با محدودیت‌های شغلی مواجه باشند، از نظر قانونی نیز الزامات و محدودیت‌هایی برای به کارگیری بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

مطلب مرتبط: اخبار مربوط به بازنشستگان

چنانچه طبق قانون کار ایران، به کارگیری بازنشستگان در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی ممنوع است. دلیل این ممنوعیت برای آن است که راه برای جذب افراد جوان و مستعد باز باشد. اما قانون در این زمینه یک استثنا قائل شده است و آن اینکه طبق ماده 95 قانون کار، اشتغال ساعتی بازنشستگان، بلامانع است.

حقوق بازنشستگان
بر اساس این قانون، به کارگیری بازنشستگان در سازمان‌ها و نهادهای دولتی، به شرط آنکه از یک سوم ساعات اداری تجاوز نکند، بدون مانع است. حقوق افراد نیز بر اساس ساعات کاری به آنها تعلق می‌گیرد.

اما جدا از این محدودیت، خوشبختانه راه های کسب درآمد برای بازنشستگان زیاد است و این گروه از افراد می‌توانند در بسیاری از شغل‌ها جذب شوند. بر این اساس، پیشنهادهای شغلی زیادی برای بازنشستگان وجود دارد.

منبع: مشاغل مناسب برای افراد مسن و بازنشسته

مهارت های شغل برنامه نویسی جاوا

تاریخ ارسال : 1401/07/10

هر برنامه نویسی دارای مهارت ها و توانمندی هایی هست باید برای ادامه حرفه خود آنها را گسترش دهد، ما در این مطلب به مهارت های برنامه نویس جاوا می پردازیم.

برنامه نویسی جاوا
زبان برنامه نویسی جاوا یکی از قدیمی‌ترین و البته محبوب‌ترین زبان‌های کدنویسی در بین برنامه‌ نویسان است. ما می توانیم از زبان های برنامه نویسی به پایتون، php و ... اشاره کنیم. البته برنامه نویسی نیازمند مهارت و توانمندی نیز هست.

مطلب مرتبط: معرفی شغل برنامه نویس پایتون

توانمندی های برنامه نویس جاوا
از مهم‌ترین توانمندی‌ها و قابلیت‌هایی که از یک برنامه نویس جاوا انتظار می‌رود می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • آشنا به مفاهیم برنامه نویسی شی گرا
  • درک مفاهیم طراحی و معماری سیستم‌ها
  • آشنا به نحوه کار ابزارهای ساخته شده توسط خود جاوا

  • دانش نسبی در زمینه تکنولوژی‌های وب
  • آشنا به نحوه کار ابزارهای تست و دیباگ
  • شناخت فریم ورک‌های تحت وب
  • توانایی تست و دیباگ برنامه‌ها با ابزارهای پیشنهادی جاوا

سخن پایانی
علاوه بر این‌ها رزومه برنامه نویس جاوا باید علاوه بر ارائه اطلاعات به شیوه‌ای رسا دارای نمونه کارهای قوی هم باشد. برای این کار می‌توانید از رزومه ساز رایگان ایران استخدام کمک بگیرید.

منبع: مجله ایران استخدام


صفحه 4 از 24