درآمد گرافیست چقدر است؟

تاریخ ارسال : 1401/08/11

هر شغلی میزان درآمدی دارد که با فعالیت در آن بدست می آورید. در این مطلب به بررسی حقوق و درآمد گرافیست می پردازیم.

حقوق و درآمد رشته گرافیک

گرافیک یکی از رشته‌های طراحی است که با رشته‌ها و شغل‌های زیادی سروکار دارد. از این رو افراد زیادی با سطح علایق و مهارت‌های متفاوت می‌توانند وارد این رشته شوند.

مطلب مرتبط: بررسی بازار کار و درآمد گرافیست

حقوق و درآمد رشته گرافیک و شغل‌های مرتبط با آن تابع میزان فعالیت افراد، نوع فعالیت آنها یعنی دورکاری- حضوری- پاره‌وقت، تمام وقت و محل فعالیت آنها اعم از شرکت‌های خصوصی یا دولتی است.

به نظر می‌رسد این حقوق برای گرافیست‌های سایر کشورها نیز تابع همین موارد است. با این حال طبق یکی از آمارهای موجود دستمزد طراحان گرافیک در سال 2020 به طور متوسط 53380 دلار بود.

25 درصد پردرآمدترین آنها 71310 دلار در آن سال به دست آوردند، در حالی که 25 درصد با کمترین حقوق 40160 دلار بودند. این درآمد در حال حاضر متفاوت است و هر سال نیز تغییر می‌کند. در ایران نیز حداقل حقوق، تابع حقوق تعیین شده توسط وزارت کار است.

سخن پایانی

تنوع شغلی این رشته به گونه‌ای است که افراد می‌توانند حتی به صورت کارفرما، به کار طراحی پرداخته و با شرکت‌ها و آژانس‌های مختلف کار کنند. علاوه بر این استخدام رشته گرافیک در تهران و تمام شهرستان‌ها نیز از شرایط مناسبی برخوردار است و اینطور نیست که تنها به شهرهای بزرگ محدود باشد.

شما می توانید آگهی های استخدام گرافیست را در کاریابی مجازی مانند ایران استخدام مشاهده نمایید.

منبع: معرفی رشته گرافیک و بازار کار آن

گرایش های رشته مدیریت بازرگانی در مقطع ارشد

تاریخ ارسال : 1401/08/09

هر رشته ای دارای گرایش هایی است که باید در هنگام تحصیل به آنها توجه شود. ما در این مطلب به بررسی گرایش های رشته مدیریت بازرگانی می پردازیم.

معرفی گرایش‌ های مدیریت بازرگانی ارشد

رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز دارای گرایش‌های متنوعی است که داوطلبان می‌توانند بر اساس علاقه و توانمندی‌های خود در یکی از آن‌ها ادامه تحصیل دهند.

مطلب مرتبط: نحوه و شرایط ورود به رشته مدیریت بازرگانی

گرایش‌های این رشته در مقطع کارشناسی ارشد به صورت زیر است. که در بین آن‌ها مدیریت بازرگانی و تجارت الکترونیک جزء مهم‌ترین و محبوب‌ترین گرایش‌های این رشته محسوب می‌شوند.

  • بازاریابی
  • بازرگانی بین‌الملل
  • تحول
  • بیمه
  • مالی

  • بازرگانی داخلی
  • تجارت الکترونیک
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت کارآفرینی

این رشته همچنین در داخل و خارج از ایران آینده شغلی و درآمد خوبی دارد. برای اطلاع از آگهی مربوط به استخدام مدیریت بازرگانی می‌توانید به سایت کاریابی ایران استخدام مراجعه کنید.

منبع: بلاگ ایران استخدام

بازار کار و آینده شغلی مهندس صنایع

تاریخ ارسال : 1401/08/07

هر شغلی بازار کار و آینده شغلی مختص خودش را دارد، ما در این مطلب به بررسی آینده شغلی و بازار کار ممهندس صنایع می پردازیم.

آینده شغلی مهندس صنایع چگونه است؟

ما در این مطلب از ایران استخدام قصد داریم که نگاه دقیق‌تری به معرفی شغل مهندسی صنایع داشته باشیم. در ادامه به بررسی بازار کار و آینده شغلی مهندس صنایع اشاره میکنیم:

مطلب مرتبط: معرفی شغل مهندسی صنایع

به طور کلی دنیای امروزی همیشه نیاز شدیدی به متخصصین این حوزه دارد. به این خاطر که تمامی شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در صنعت به فردی نیاز دارند که بتواند نظارت و نگاهی دقیق به امور مالی، طراحی، رویه‌ها، بهینه‌سازی و کنترل هزینه‌ها داشته باشد.

در نتیجه از نظر بازار کار خیالتان راحت باشد. نه تنها در ایران بلکه در خارج از ایران هم فرصت‌ های شغلی زیادی برای این افراد در دسترس است.

نکته: پیشنهاد ما به شما این است که بر روی تقویت مهارت‌ها و تکمیل رزومه‌تان تمرکز کنید. سپس به بررسی آگهی های استخدام مهندس صنایع پرداخته و شرایط احراز آن ها را مطالعه فرمایید.

منبع: iranestekhdam.ir/blog

یک طلا و جواهرساز چه مهارت هایی دارد؟

تاریخ ارسال : 1401/08/03

هر شغلی نیازمند یادگیری مهارت هایی است که ما در این مطلب به بررسی مهارت های شغل طلاسازی می پردازیم.

مهارت های شغل طلاسازی کدامند؟

این شغل نیازمند داشتن تخصص‌های خاص و شخصیتی منحصربفرد است. اگر شما جز افرادی باشید که بخواهید بصورت خود اشتغالی این شغل را ادامه دهید باید این مهارت‌ها در شما بیشتر نیز باشد.

برای مشاهده اخبار و جزئیات خوداشتغالی کلیک نمایید.

  • مهارت‌های دستی

در این شغل سر و کار شما با قطعات بسیار کوچک فلز و شکل دادن آن‌ها به روش‌های مختلف و پیچیده خواهد بود. به همین دلیل علاوه‌بر اینکه باید بتوانید بر حرکات دست خود کاملا مسلط شوید، نباید دست‌های شما خیلی زود از کار‌های ریز و طولانی مدت و مداوم خسته شود.

  • چشم‌های تیزبین

طلاساز باید بتواند طراح خوبی نیز باشد. به این منظور باید خوب ببینید و خوب تجسم کنید تا بتوانید کارهایی متفاوت و جذاب نیز تولید کنید.

همچنین باتوجه به اینکه در برخی از کارها شما باید مدت زمانی طولانی برای شکل دادن یک قطعه کوچک وقت بگذارید، لازم است که چشم‌های شما قوی بوده و شما را در طی این مسیر بخوبی همراهی کنند.

سخن پایانی

این شغل نیازمند علاقه و حوصله بسیار زیاد است چراکه گاهی نیاز است شما ساعت‌های طولانی روی جزئیات یک قطعه کوچک با آرمش، تسلط و دقت کافی کار کنید تا بتوانید به نتیجه مطلوب برسید.

اکر کارجو هستید می توانید با سیستم رزومه ساز رایگان در کاریابی های مجازی برای خود رزومه بسازید و برای کارفرمایان ارسال نمایید.

منبع: iranestekhdam.ir/blog

معرفی شغل کارشناس کنترل پروژه

تاریخ ارسال : 1401/08/01

شغل کارشناس کنترل پروژه با توجه به اهمیتی که دارد باعث صرفه جویی در هر پروژه ای می شود.

در هر پروژه‌ای صرفه‌جویی در زمان و هزینه از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها با استخدام کارشناس کنترل پروژه قصد دارند تا حد بسیاری از هدر رفتن منابع و زمان خود جلوگیری کنند.

کنترل پروژه چیست؟

در واقع استخدام رشته مهندسی مدیریت پروژه به صورت زیر تعریف می‏شود:

کنترل پروژه عبارت است از جمع‌آوری داده‌ها، مدیریت و فرآیندهای تحلیلی به منظور پیش بینی، درک و تأثیر سازنده بر زمان و هزینه یک پروژه یا برنامه استفاده می ‏شود. در واقع یک مدیر کنترل پروژه باید بتواند از طریق ایجاد ارتباط بین اطلاعات به مدیریت و تصمیم موثرتر کمک نماید.

کارشناس کنترل پروژه کیست؟

کارشناس کنترل پروژه‌ای حرفه‌ای است که پروژه‌ها‏ را سازماندهی، برنامه‌ریزی و اجرا می‏کند در حالی که این کار را در محدودیت‌ها‏ی بودجه‌ای و زمان بندی انجام می‏دهند. مدیران پروژه مسئول رهبری تیم‌ها‏، تعریف اهداف، ارتباط با ذینفعان و مشاهده و ارزیابی پروژه تا پایان آن هستند. یک مدیر پروژه چه در یک کمپین بازاریابی باشد و چه در یک پروژه ساختمانی یا توسعه یک سیستم کامپیوتری یا راه اندازی یک محصول جدید باشد مسئول موفقیت یا شکست آن خواهد بود.

مطلب مرتبط: معرفی بازاریابی و آینده شغلی بازاریاب

شغل کنترل پروژه دارای هیجانات و چالش‌های مربوط به خود است که در هر پروژه شما ممکن است با چالش‌های جدیدی روبرو شوید. بنابراین خود را باید برای موقعیت‌های پیش‌بینی نشده و تصمیم‌گیری‌های درست آماده نمایید.

منبع: بررسی بازارکار و حقوق کارشناس کنترل پروژه


صفحه 2 از 24