معرفی شغل کارشناس کنترل پروژه

تاریخ ارسال : 1401/08/01

شغل کارشناس کنترل پروژه با توجه به اهمیتی که دارد باعث صرفه جویی در هر پروژه ای می شود.

در هر پروژه‌ای صرفه‌جویی در زمان و هزینه از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها با استخدام کارشناس کنترل پروژه قصد دارند تا حد بسیاری از هدر رفتن منابع و زمان خود جلوگیری کنند.

کنترل پروژه چیست؟

در واقع استخدام رشته مهندسی مدیریت پروژه به صورت زیر تعریف می‏شود:

کنترل پروژه عبارت است از جمع‌آوری داده‌ها، مدیریت و فرآیندهای تحلیلی به منظور پیش بینی، درک و تأثیر سازنده بر زمان و هزینه یک پروژه یا برنامه استفاده می ‏شود. در واقع یک مدیر کنترل پروژه باید بتواند از طریق ایجاد ارتباط بین اطلاعات به مدیریت و تصمیم موثرتر کمک نماید.

کارشناس کنترل پروژه کیست؟

کارشناس کنترل پروژه‌ای حرفه‌ای است که پروژه‌ها‏ را سازماندهی، برنامه‌ریزی و اجرا می‏کند در حالی که این کار را در محدودیت‌ها‏ی بودجه‌ای و زمان بندی انجام می‏دهند. مدیران پروژه مسئول رهبری تیم‌ها‏، تعریف اهداف، ارتباط با ذینفعان و مشاهده و ارزیابی پروژه تا پایان آن هستند. یک مدیر پروژه چه در یک کمپین بازاریابی باشد و چه در یک پروژه ساختمانی یا توسعه یک سیستم کامپیوتری یا راه اندازی یک محصول جدید باشد مسئول موفقیت یا شکست آن خواهد بود.

مطلب مرتبط: معرفی بازاریابی و آینده شغلی بازاریاب

شغل کنترل پروژه دارای هیجانات و چالش‌های مربوط به خود است که در هر پروژه شما ممکن است با چالش‌های جدیدی روبرو شوید. بنابراین خود را باید برای موقعیت‌های پیش‌بینی نشده و تصمیم‌گیری‌های درست آماده نمایید.

منبع: بررسی بازارکار و حقوق کارشناس کنترل پروژه