مشاغل ایده آل برای افراد درونگرا

تاریخ ارسال : 1401/07/02

در این مطلب به بررسی چند شغل ایده آل برای افراد درونگرا می پردازیم، اگر شما هم فردی درونگرا هستید خواندن این مطلب پیشنهاد می شود.

صحبتمان را با عقیده‌ی یونگ درباره‌ی شخصیت درونگرا شروع می‌کنیم. یونگ تأکید می‌کند که افراد درون‌گرا بیشتر توسط واقعیت درونی تحت تأثیر قرار می‌گیرند تا به وسیله‌ی جهان بیرونی و واقعیت آن.

مطلب مرتبط: بهترین شغل برای افراد خجالتی و درونگرا

از آنجایی‌که هر شغلی مناسب روحیات افراد درونگرا نیست، چند شغل ایده آل معرفی می‌کنیم که براساس نقاط ضعف و قوت این تیپ شخصیتی طراحی شده باشند.

معرفی بهترین مشاغل برای افراد درونگرا

  • کار کردن در دل طبیعت برای درونگرایان خاص و آرامش‌دهنده است. کارهایی مانند محوطه‌سازی، نگهبانی پارک، جنگلبانی یا گیاه‌شناسی و… . هرکاری که فرد درون‌گرا بتواند در محیطی آرام و ساکت و البته دلچسب کار کند.

شما می توانید آگهی های استخدام نگهبان و ... را در کاریابی های مجازی مشاهده نمایید.

  • جالب است بدانید کارهایی مربوط به فناوری اطلاعات (IT) نیز برای این‌دست از افراد مناسب است. کارجو می‌تواند عرصه‌ی تکنولوژی و مشاغل مورد نیاز آن را هم دنبال کند و برای روحیه‌ی خود کارفرما بیابد.
  • مشاوره یکی دیگر از مشاغل مناسبی است که می‌توان در این فهرست به آن اشاره کرد. هرچند این کار در تعامل با دیگران صورت می‌پذیرد اما معمولا مشاوره، فردی یا در قالب گروه‌های کوچک است و از این جهت می‌تواند مناسب حال فرد درونگرا باشد.

منبع: بلاگ ایران استخدام