ویژگی های شخصیتی و تحصیلات کارشناس تحقیقات بازار

تاریخ ارسال : 1401/04/14

بلاگ ایران استخدام متنی که در اختیار شما قرار می دهد در مورد میزان تحصیلات و رشته های مرتبط و همچنین ویژگی های شخصیتی شغل کارشناس تحقیقات بازار می باشد.

رشته های مورد نیاز برای کارشناس تحقیقات بازار
به نظر می‌رسد برای کارشناس تحقیقات بازار، وجود تحصیلات مرتبط با فعالیت، بسیار مهم است. به عنوان نمونه، کارشناسی که در مورد زمان مناسب عرضه یک قطعه سخت افزار کامپیوتری تحقیق می‌کند، لازم است تحصیلات مرتبط با رشته کامپیوتر را داشته باشد. پس نمی‌توان تنها به تحصیلات در رشته خاصی تاکید کرد، بلکه زمینه تحصیلی نیز بسیار مهم است.

مطلب مرتبط: آگهی استخدام رشته کامپیوتر

با این حال برخی از رشته‌ها وجود دارند که می‌تواند زمینه مشترک بسیاری از رشته‌های دانشگاهی باشند. از جمله این رشته‌های می‌توان به رشته بازاریابی، آمار، اقتصاد، مطالعات بازرگانی، تجارت، ریاضیات و زبان انگلیسی اشاره کرد.

دو ویژگی شخصیتی کارشناس تحقیقات بازار

طبق چارچوب نظریه هالند، تحلیلگران تحقیقات بازار معمولاً به حوزه‌های علاقه مندی، متقاعدسازی، سازماندهی علاقه دارند.

علاقمندی:
حوزه علاقه‌مندی نشان دهنده تمرکز بر تحقیق و افزایش درک قوانین طبیعی است. کار کارشناس تحقیقات بازار ممکن است ترکیبی از تحقیقات کیفی و کمی باشد. کاری که ممکن است برای بسیاری از ما سخت و حوصله‌بر باشد. اینجاست که موضوع علاقه می‌تواند کارساز باشد.

داشتن ذهنیت جزئی‌ گرا:
تحلیلگران تحقیقات بازار باید جزئیات گرا باشند زیرا آنها اغلب تجزیه و تحلیل دقیق داده‌ها را انجام می‌دهند. دلیل این موضوع نیز پیچیده و متعدد بودن، متغیرهای تاثیرگذار بر مسائل بازار است.

موضوع تجربه نیز بسیار مهم است. به عنوان نمونه کارشناسی که سال‌ها در یک شرکت تولیدی کار کرده است، به طور تجربی به برخی از اطلاعات مهم بازار دست یافته است. شما می توانید برای مشاهده آگهی های استخدام کارشناس تحقیقات بازار در تهران و سایر استان های کشور کلیک نمایید.

منبع: مجله ایران استخدام