چگونه اتوکد کار حرفه ای شویم؟

تاریخ ارسال : 1401/04/04

در این قسمت از ایران استخدام به بررسی شغل اتوکد کار میپردازیم. و در نهایت به این پرسش که چگونه اتوکد کار حرفه ای شویم میپردازیم.

اتوکد کار کیست؟

شغل اتوکدکار یکی از شغل‌های پرجست و جو در ایران استخدام است. این روزها شغل‌های رشته‌های فنی‌ و مهندسی با دنیای نرم‌افزارها گره خورده است. نرم‌افزارها به مهندسین در اجرای دقیق‌تر طرح‌ هایشان کمک می‌کنند. استفاده از این نرم‌افزارها آنقدر تخصصی شده که در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها، افرادی برای کار با این نرم‌افزارها استخدام می‌شوند.

اتوکد چیست؟

در رشته‌های حوزه معماری و نقشه‌کشی نیز از نرم افزار اتوکد استفاده می‌شود. این روزها شرکت‌های زیادی که در این حوزه کار می‌کنند به استخدام اتوکد کار حرفه‌ای می‌پردازند تا طرح‌های معماری و نقشه‌کشی های آنها را پیاده‌سازی کنند. در ادامه با نرم‌افزار اتوکد و بازار کار اتوکدکاران بیشتر آشنا می‌شویم.

چگونه اتوکد کار حرفه ای شویم؟

بدیهی است که برای حرفه‌ای شدن در این شغل باید دانش لازم در زمینه تخصصی کار با نرم‌افزار و دانش مربوط به رشته‌های مرتبط با آن را بدست آوریم. اولین قدم در این مسیر، یادگیری نرم افزار اتوکد از پایه است. این روزها آموزش‌های مقدماتی تا پیشرفته بسیاری از نرم‌افزارها از جمله اتوکد در اینترنت به صورت رایگان موجود است. بخصوص اگر بتوانید از منابع انگلیسی زبان استفاده کنید به حجم بزرگی از اطلاعات در وبسایت‌های رایگان مثل یوتیوب و سایر وبسایت های آموزشی زبان اصلی دسترسی خواهید داشت.
اما نکته مهم این است که تنها یادگیری یک نرم‌افزار به خودی خود کافی نیست. این نرم‌افزارها بخش‌های مختلف و قابلیت‌های متعددی دارند که تنها با کسب تجربه می‌توانید بسیاری از قابلیت‌های آنها را درک کنید. به‌همین‌دلیل نیاز است که از نرم‌افزار به صورت عملی استفاده کنید تا کار کردن با بخش‌های مختلف و قابلیت‌های متفاوت آن را بیاموزید. برای این کار می‌توانید از پروژه‌های ساده با ویژگی‌های ابتدایی شروع کنید و سپس وارد پروژه‌های پیچیده و سه‌بعدی شوید.
در‌صورتی‌که کمی دانش تئوریک درباره حوزه‌های مهندسی داشته باشید می‌توانید به موفقیت بیشتری برسید. مثلا اگر می‌خواهید با اتوکد نقشه ساختمانی طراحی کنید، در‌صورتی‌که با رشته طراحی ساختمان آشنا باشید، فرآیند حرفه ای‌تر شدن شما هموارتر می‌شود و می‌توانید ارتباط بهتری با کارفرما برقرار کنید.

منبع: اتوکد چیست و چه کاربردی دارد؟